Blijkbaar hebben ze hem gepakt na het vluchtmisdrijf en verhoord.
Ah, OK. IK ging er even van uit dat hij gaan lopen was en de politie daarom bij u kwam aankloppen.
Ik denk wel dat hij er niet meer tussenuit kan dat hij het heeft gedaan,
Neen, inderdaad.
maar het was natuurlijk wel MIJN auto. blijkbaar ben ik verantwoordelijk voor wat daar mee gebeurd.
Ja, maar indien u de wagen aan uw vriend uitgeleend hebt, en deze was in staat om te rijden (dus niet dronken of onder invloed van drugs), dan kan men u weinig ten laste leggen. De verantwoordelijkheid ligt dan bij uw vriend.
kleine update hij heeft een paar bloembakken geraakt, 2 geparkeerd auto's en een gevel en dit op 2 verschillende plaatsen en misschien ng iets, maar ik mag het dossier voorlopig niet inkijken. GSM staat al even uit BTW. Ik denk wel dat hij een schuldbekentenis heeft gedaan, maar wie mag er nu voor de kosten opdraaien? ! volgende de wet is het mijn auto. iemand tips of raad
Normaal zal uw verzekering deze schade vergoeden (tenzij uw verzekeringspolis bepaald dat u de wagen bijvoorbeeld niet mag uitlenen aan bestuurders jonger dan 25, en de chauffeur jonger dan 25 was. Maar als uw verzekeringspolis geen beperkingen oplegt ivm het occasioneel uitlenen van uw wagen, zal uw verzekering de schade aan derden vergoeden. Als uw verzekering meent dat uw vriend onverantwoord was, kan uw verzekering de schade terug proberen vorderen bij uw vriend.
De schade aan uw wagen (indien niet omnium verzekerd) zal u moeten terugvorderen bij uw vriend, aangezien hij deze in de vernieling gereden heeft.