Vorig jaar kreeg ik een parkeerboete van 15 Euro. Ik moest eventjes naar de apotheker en nam een ticketje voor 10 minuten gratis. Doordat er wat volk voor mij stond kwam ik echter pas na een kwartiertje terug aan mijn auto en het kwaad was geschied: 15 Euro te betalen aan de NV parkeerbeheer.
Ik ben die boete uit het oog verloren en heb ze nooit betaald. Plots, 10 maanden na de feiten staat een deurwaarder aan de deur met een "aanmaning-dagvaarding" waarin staat dat ik binnenkort wordt gedagvaard voor de vrederechter, tenzij ik alsnog het bedrag van 110 Euro (!) betaal. Dit bedrag omvat 15 Euro voor de parkeerboete, 17 Euro voor een aangetekende aanmening (die ik nooit heb ontvangen overigens) en 78 Euro kosten voor...tja, voor wat eigenlijk (er staan wat onbegrijpelijke codes zoals VR, RS en UINL gecodeerd op een blad papier zonder enige uitleg) ?
Ik heb hier toch wel enkele vragen over:
- Houdt het steek dat een parkeerbedrijf een individu voor de vrederechter sleept ?
- Wat zijn mijn kansen om dit proces te winnen als ik een advokaat onder de arm neem ?
- Moet het parkeerbedrijf niet kunnen bewijzen dat ik hun aangetekende aanmaning heb ondertekend ?