3 max. snelheden op 1 plaats en geflitst !!!
Geplaatst: 22 mar 2014 21:06
Men heeft mij geflitst aan 75 km/u, bijgesteld naar 69 km/u, daar waar de verbaliserende inspecteur zegt dat de maximum snelheid 50 km/u is.
http://www.2imsa.be/situatie.jpg
U ziet op de foto het traject. Ik kwam uit de zijstraat en reed naar rechts terwijl ik eigenlijk naar links moest.
Ik heb mij verder op gedraaid in de straat zoals getoond.
Alle verkeersborden staan getoond aan de kant waar ze staan.
Ik kom dus uit een ZONE 50, als u de foto vergroot ziet u het bord.
100 meter verder staat een bord C43 met 50.
Ik rij de eenrichtingsstraat in.
Aan de andere kant van deze straat staat een bord B1: stoppen om voorrang te verlenen aan verkeer op hoofdweg.
Ik sla Links af.
Aan het teken van de camera meet men mijn snelheid.
Het eerst volgende bord is C43 en staat 100 meter na de radar.
Ik ben dan ter plaatse gaan kijken, het is ongeveer 10 km van de woonplaats.
Wat stel ik vast.
Gaat men verder terug van de rijrichting waar men de meting deed, dan staan daar 2 borden: einde bebouwde kom en er onder ZONE 50
Ik heb dit bord niet gezien, ik heb mij trouwens eerder gedraaid en kon het bord niet zien, dit staat 40 meter voor het kruispunt waar ik de weg terug op kwam en het staat dan trouwens met de rug naar mij.
LET OP: Zie hiervoor, Ik kwam uit een zijstraat waar het einde van een ZONE 50 wordt aangekondigd.
Er staat geen enkel snelheidsbeperkingsbord net achter het kruispunt waar ik rechts af sla. Maw : de maximum toegelaten snelheid is dan 90 km/u tot aan het bord 100 meter verder op waar het 50 wordt.
Dit bord is geldig tot en met het eerst volgende kruispunt, mijn inziens de eenrichtingsstraat of toch op zijn minst het kruispunt waar ik terug de hoofdbaan op kom.
Er staat geen enkel bord tussen dit laatste kruispunt en de radar. Mijn inziens is dan de maximum snelheid aan de radar 90 km/u
Ik ben de straat dan verder uit gereden in de rijrichting van de meting. Ik stel vast dat daar na elk kruispunt steeds borden C43 50 staan, maar ook dat alle zijwegen een bord ZONE 50 toenen indien men de zijweg inrijdt en een EINDE ZONE 50 als men vanuit de zijweg terug op de hoofdweg komt.
Op het einde van de weg kom ik op een kruispunt waar ik verplicht naar rechts moet om dat links is afgezet wegens werken.
Ik bemerk dat de snelheidsborden plots C43 70 zijn, maar ik vind geen EINDE ZONE 50.
Ik vervolg de weg tot aan de grens van betreffende gemeente, het blijft telkens kruispunten met erna bord C43 70.
Ik keer terug, vanaf de gemeentegrens, waar bij ik uit aangrenzende gemeente kom uit een einde bebouwde kom met daarachter direct een bord C43 30 tot aan de gemeentegrens waar een bord C45 30 staat( einde snelheid 30)
Vanaf daar tot aan de plaats van meting staan eerst borden C43 70 waarna ik aan het kruispunt met de werken de hoofdweg insla met telkens de borden C43 50.
Ik rij terug om nog eens te controleren waar dan eigenlijk dat Bord EIND ZONE 50 dat aan het begin van de hoofdweg, aan de bebouwde kom, wordt aangegeven ergens staat, heb ik soms iets gemist.
Omdat ik het wat beu was, sla ik voor de gemeentegrens de laatste zijweg in om daar ergens om te draaien en terug te rijden.
En zowaar, bij het kruispunt waar ik de hoofdweg wil oprijden staat een bord ZONE 70.
Plots is de weg naar de meting toe ZONE 70.
Ik heb nagekeken, en ja, men mag in een zone de borden herhalen aan kruispunten en ik meen dat men ook een mindere snelheid mag opleggen.
Bij voorbeeld, Bord ZONE 70, kruispunt Bord C43 70, Kruispunt, Bord C43 50, verder op bord C45 einde 50, kruispunt, Bord C43 70. Men bevindt zich dan nog altijd in ZONE 70.
Zone borden worden allen opgeheven door bord bebouwde kom of een bord einde zone.
Kort samen gevat geeft dit het resultaat:
Komt men van de gemeentegrens, dan heeft men geen enkel ZONE bord, alle borden vervallen na het volgende kruispunt.
Aan de meting is de maximum toegelaten snelheid dan dus 90, met het draaien erbij
Komt men van de zijstraat net voor de gemeentegrens, dan zit men in ZONE 70, alle borden zijn herhalingsborden, de borden van 50 zijn dan tijdelijk en vervallen na elk kruispunt.
Aan de meting is de maximum toegelaten snelheid dan dus 70, met het draaien erbij
Komt men uit de bebouwde kom, dan rijdt men langs een bord ZONE 50 en is de maximum toegelaten snelheid 50
Naargelang vanwaar men komt 3 verschillende toegelaten maximum snelheden bij de radarcontrole ???
De straat kan dus van ene kant ZONE 50 zijn en van de andere kant ZONE 70 met nergens een einde zone bord.
Vreemd.
Als ik dan andere zijstraten inrij aan de gemeentegrens, dan beginnen er sommige met een ZONE bord, echter als ik die straat ten einde rij en er terug uit rij, zou men op zijn minst een EINDE ZONE bord verwachten.
Deze gemeente vind dit blijkbaar niet nodig.
Maar wat doe ik nu met die boete?
Ga ik naar de politie dit uitleggen en gaan zij mij geloven?
Gaan zij die boete kwijt schelden?
Wat gaan zij doen met de andere overtredingen die door derden zijn gedaan?
Wat is de verantwoordelijkheid van de wegbeheerder?
Wat is de verantwoordelijkheid van de verbaliserende macht? Moeten die zich niet eerst van de toestand vergewissen, het zou wel eens kunnen dat borden er niet meer staan die er verondersteld worden te staan.
De onmiddellijke inning bedraagt 95 euro. en ik ben niet akkoord.
Moet ik kiezen voor minnelijke schikking? dat is 110 euro, maar dan is dit eigenlijk fout toegeven, terwijl ik niet in fout ben.
Kan ik een PV laten maken ten aanzien van de wegbeheerder aangaande zijn gebrekkige aanduidingen en het gevolg voor mij? Gaat de politie dit wel willen doen?
Dit PV kan dan wel naar de rechtbank waarbij mijn onschuld is bewezen.
Maar het gaat hier ook over het principe:
De overheid mag steeds fouten maken, wij mogen er GEEN maken.
Wil men bestraffen, mij goed, maar zie dan dat je zelf in orde bent
http://www.2imsa.be/situatie.jpg
U ziet op de foto het traject. Ik kwam uit de zijstraat en reed naar rechts terwijl ik eigenlijk naar links moest.
Ik heb mij verder op gedraaid in de straat zoals getoond.
Alle verkeersborden staan getoond aan de kant waar ze staan.
Ik kom dus uit een ZONE 50, als u de foto vergroot ziet u het bord.
100 meter verder staat een bord C43 met 50.
Ik rij de eenrichtingsstraat in.
Aan de andere kant van deze straat staat een bord B1: stoppen om voorrang te verlenen aan verkeer op hoofdweg.
Ik sla Links af.
Aan het teken van de camera meet men mijn snelheid.
Het eerst volgende bord is C43 en staat 100 meter na de radar.
Ik ben dan ter plaatse gaan kijken, het is ongeveer 10 km van de woonplaats.
Wat stel ik vast.
Gaat men verder terug van de rijrichting waar men de meting deed, dan staan daar 2 borden: einde bebouwde kom en er onder ZONE 50
Ik heb dit bord niet gezien, ik heb mij trouwens eerder gedraaid en kon het bord niet zien, dit staat 40 meter voor het kruispunt waar ik de weg terug op kwam en het staat dan trouwens met de rug naar mij.
LET OP: Zie hiervoor, Ik kwam uit een zijstraat waar het einde van een ZONE 50 wordt aangekondigd.
Er staat geen enkel snelheidsbeperkingsbord net achter het kruispunt waar ik rechts af sla. Maw : de maximum toegelaten snelheid is dan 90 km/u tot aan het bord 100 meter verder op waar het 50 wordt.
Dit bord is geldig tot en met het eerst volgende kruispunt, mijn inziens de eenrichtingsstraat of toch op zijn minst het kruispunt waar ik terug de hoofdbaan op kom.
Er staat geen enkel bord tussen dit laatste kruispunt en de radar. Mijn inziens is dan de maximum snelheid aan de radar 90 km/u
Ik ben de straat dan verder uit gereden in de rijrichting van de meting. Ik stel vast dat daar na elk kruispunt steeds borden C43 50 staan, maar ook dat alle zijwegen een bord ZONE 50 toenen indien men de zijweg inrijdt en een EINDE ZONE 50 als men vanuit de zijweg terug op de hoofdweg komt.
Op het einde van de weg kom ik op een kruispunt waar ik verplicht naar rechts moet om dat links is afgezet wegens werken.
Ik bemerk dat de snelheidsborden plots C43 70 zijn, maar ik vind geen EINDE ZONE 50.
Ik vervolg de weg tot aan de grens van betreffende gemeente, het blijft telkens kruispunten met erna bord C43 70.
Ik keer terug, vanaf de gemeentegrens, waar bij ik uit aangrenzende gemeente kom uit een einde bebouwde kom met daarachter direct een bord C43 30 tot aan de gemeentegrens waar een bord C45 30 staat( einde snelheid 30)
Vanaf daar tot aan de plaats van meting staan eerst borden C43 70 waarna ik aan het kruispunt met de werken de hoofdweg insla met telkens de borden C43 50.
Ik rij terug om nog eens te controleren waar dan eigenlijk dat Bord EIND ZONE 50 dat aan het begin van de hoofdweg, aan de bebouwde kom, wordt aangegeven ergens staat, heb ik soms iets gemist.
Omdat ik het wat beu was, sla ik voor de gemeentegrens de laatste zijweg in om daar ergens om te draaien en terug te rijden.
En zowaar, bij het kruispunt waar ik de hoofdweg wil oprijden staat een bord ZONE 70.
Plots is de weg naar de meting toe ZONE 70.
Ik heb nagekeken, en ja, men mag in een zone de borden herhalen aan kruispunten en ik meen dat men ook een mindere snelheid mag opleggen.
Bij voorbeeld, Bord ZONE 70, kruispunt Bord C43 70, Kruispunt, Bord C43 50, verder op bord C45 einde 50, kruispunt, Bord C43 70. Men bevindt zich dan nog altijd in ZONE 70.
Zone borden worden allen opgeheven door bord bebouwde kom of een bord einde zone.
Kort samen gevat geeft dit het resultaat:
Komt men van de gemeentegrens, dan heeft men geen enkel ZONE bord, alle borden vervallen na het volgende kruispunt.
Aan de meting is de maximum toegelaten snelheid dan dus 90, met het draaien erbij
Komt men van de zijstraat net voor de gemeentegrens, dan zit men in ZONE 70, alle borden zijn herhalingsborden, de borden van 50 zijn dan tijdelijk en vervallen na elk kruispunt.
Aan de meting is de maximum toegelaten snelheid dan dus 70, met het draaien erbij
Komt men uit de bebouwde kom, dan rijdt men langs een bord ZONE 50 en is de maximum toegelaten snelheid 50
Naargelang vanwaar men komt 3 verschillende toegelaten maximum snelheden bij de radarcontrole ???
De straat kan dus van ene kant ZONE 50 zijn en van de andere kant ZONE 70 met nergens een einde zone bord.
Vreemd.
Als ik dan andere zijstraten inrij aan de gemeentegrens, dan beginnen er sommige met een ZONE bord, echter als ik die straat ten einde rij en er terug uit rij, zou men op zijn minst een EINDE ZONE bord verwachten.
Deze gemeente vind dit blijkbaar niet nodig.
Maar wat doe ik nu met die boete?
Ga ik naar de politie dit uitleggen en gaan zij mij geloven?
Gaan zij die boete kwijt schelden?
Wat gaan zij doen met de andere overtredingen die door derden zijn gedaan?
Wat is de verantwoordelijkheid van de wegbeheerder?
Wat is de verantwoordelijkheid van de verbaliserende macht? Moeten die zich niet eerst van de toestand vergewissen, het zou wel eens kunnen dat borden er niet meer staan die er verondersteld worden te staan.
De onmiddellijke inning bedraagt 95 euro. en ik ben niet akkoord.
Moet ik kiezen voor minnelijke schikking? dat is 110 euro, maar dan is dit eigenlijk fout toegeven, terwijl ik niet in fout ben.
Kan ik een PV laten maken ten aanzien van de wegbeheerder aangaande zijn gebrekkige aanduidingen en het gevolg voor mij? Gaat de politie dit wel willen doen?
Dit PV kan dan wel naar de rechtbank waarbij mijn onschuld is bewezen.
Maar het gaat hier ook over het principe:
De overheid mag steeds fouten maken, wij mogen er GEEN maken.
Wil men bestraffen, mij goed, maar zie dan dat je zelf in orde bent