Dubbele overtredingen 3e graad.

power ranger
Topic Starter

Dubbele overtredingen 3e graad.

#1 , 16 jul 2007 23:29

Hallo,

Ik heb een pv in de bus gekregen met inbreuken van de derde graad. (art40.1.4 en art 17.2.5? respectievelijk het in gevaar brengen van voetgangers op de rijbaan en het inhalen ter hoogte van een zebrapad. Deze overtredingen vonden in een handeling plaats. Kan zo een dubbele inbreuk aangerekend worden.

Ik heb dus nu een pv in de bus gekregen, hierbij zit een antwoordformulier voor indetificatie eigenaar en bestuurder, inbreukerkenning. Wegens vakantie ben ik reeds geruime tijd te laat buiten de termijn van 5 dagen om te antwoorden.

Wat doe ik best? antwoorden of niet?

Betwisten van de omstandigheden zoals aangegeven in het pv? (vb. voetganger reeds overgestoken, voorligger reeds vertrokken en zebrapad opgereden)

Wat gebeurt er normaal na zo een pv? (boete of politierechtbank of miss niets?)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
surviver

#2 , 25 aug 2007 21:44

Je hebt vermoedelijk een onmiddellijke inning van 300 ? ontvangen. Wordt de onmiddellijke inning niet betaald dan kan het parket een minnelijke schikking voorstellen (+ bijkomende kosten van 10?). Als ook die niet betaald wordt, kan er gedagvaard worden voor de rechtbank (+ gerechtskosten en mogelijk fikse uitbrander van de politierechter).
Wie een overtreding van de 4e graad begaat, wordt in principe altijd gedagvaard.

dieke

#3 , 25 aug 2007 22:20

Het lijkt me alleszins nog de moeite om te reageren als je het wil aanvechten, tenminste. Logisch dat je niet binnen de vooropgestelde termijn kan reageren als je niet thuis bent he. Reageer dan nu best wel aangetekend. Mijn man heeft ooit een verkeersovertreding betwist via gewone terugzending van dat formulier dat je dan krijgt. Nooit aangekregen, volgens de verbaliserende politie. (Misschien omdat ze nattigheid roken? Mijn man heeft dit geval gewonnen voor de rechtbank en niets moeten betalen.)

Nu, zijn succesverhaal is allerminst een garantie op succes voor u. Het is aan u om te belissen of u een goed argument hebt en of u het wil riskeren om bij verlies nog meer te moeten betalen dan wat men nu als minnelijke schikking voorstelt.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”