De enige verzachtende omstandigheid die ik kan inroepen is dat het vlak na mn examens gebeurt was en dat ik mn stress ff kwijt moest en hiervoor de verkeerde manier had gekozen... Op het moment van de overtreding wist ik dat ik te snel ging maar had geen idee dat het zo extreem was. Op dat moment had ik ook nog enorm slaaptekort van na de examens en was er met mn kop helemaal niet bij. Dit is natuurlijk geen excuus en zal me wellicht ook niets helpen. Ik wist zelfs dat er op die plaats en flitspaal stond en toch zo extreem, toen ik die boete zag dacht ik eerst dat het helemaal niet kon tot ik de datum zag en me herinnerde wat ik die dag gedaan had.
als je die 'verzachtende' omstandigheid wil uitleggen aan de rechter riskeer je volgens mij een levenslang rijverbod
ik zou gewoon doen zoals Lightning zegt
veel berouw
een advokaat kan in jouw geval niet echt veel nuttig doen
je reed te snel en je betwist dit ook niet
de euro's aan boete die je zou uitsparen geef je dan aan de raadsheer
Omdat ik jong ben en vele motorrijders ook echt slecht rijden zal ik daarvoor mogen opdraaien en als voorbeeld gesteld worden gezien mn leeftijd. Waar is de eerlijkheid daar in?
jij bent ook één van die 'vele' motorrijders die slecht rijden, en daardoor de anderen een slechte naam geven
je leeftijd heeft daar weinig mee te maken
of vind je dat je het goede voorbeeld gegeven hebt?
in het verkeer is er geen eerlijkheid
enkel de wegcode
die moet je bewust volgen van het moment dat je de sleutel in het contact steekt tot het moment dat je hem eruit haalt