Beste,
Mijn zoon van 18 is onlangs klem gereden door de politie omdat hij een C1 bord genegeerd had. Hij heeft net zijn voorlopig rijbewijs zonder begeleider. En het was pas de tweede keer dat hij alleen is gaan oefenen in de buurt van het examencentrum, normaal komen we daar nooit.
Hij is er danig van onder de indruk.
De straat was eerst voor twee richtingen. Na de kruising stond het bord C1 uitgezonderd lijnbussen. Hij zag dit bij het voorbijrijden. Wilde terugdraaien. Maar durfde dit niet omdat hij niet op de stoep wilde rijden. Een beetje verder heeft de politie met sirene hem dus klem gereden. Hij heeft dat ook zo verklaard aan de politie. Toe hij thuis kwam was hij in shock. (In zijn bed gekropen, wil nooit meer met de auto rijden)
Nu heb ik hier een pv met invulformulier gevonden. Ik heb naar de politie gebeld en zei raadden aan dit in te vullen naar waarheid met eventueel verzachtende omstandigheden. Hoewel ik niet zou weten welke, hij beseft het maar al te goed. Normaal zou hij binnen twee weken zijn rijexamen moeten doen. De politie zei dat het van de politierechter zou afhangen, misschien zou deze een minnelijke schikking voorstellen.
Waaraan kunnen we ons nu verwachten?
Bedankt.