Positieve Dräger 3000

@thlon
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Positieve Dräger 3000

#1 , 11 okt 2024 23:31

17/09 verkeerscontrole zonder reden. Perso nr plaat en havenarbeider. Zonder rijbewijs en paspoort te vragen onmiddelijk drugstest om 9u30 s morgens

Positief cocaine. 15 dagen rijbewijs weg

01/10 kan ik rijbewijs terug halen. Terug positief. 2de test ook
Rijbewijs naar kliniek op eigen initiatief voor bloedproef. Dokter zegt. Heeft geen bewijskracht.

Dus neem advocaat. Stuur en bel met uza. Uzg en Jan Tytgat Leuven. Enkel Tytgat reageert. Maar nog geen vordering.

Koop zelf 6 testen van het type drager 3000. Blijf positief testen.

Heb er nog 9 bijbesteld

Het is nu 11 oktober. Bijna 1 maand later. Nog steeds positief. Mijn urinetesten zijn negatief.

Krijg rijbewijs niet terug op die basis.

Heb fabrikant gebeld. Moet ik nog reaktie van krijgen.

Normaal 48u voor speekseltest. Bij nu 1 maand. Ben bzroepschauffeur. Grote miserie.

Iemand gelijkaardig. Tips. Hints. Ben ten einde raad

LeenW

#2 , 11 okt 2024 23:36

Er zijn wat dingen die niet helemaal duidelijk zijn, wanneer hebt u voor het laatst gebruikt en hoe intensief was uw druggebruik? Of was er helemaal geen cocaïnegebruik?

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#3 , 12 okt 2024 09:42

Het is al lang gekend dat een aantal geneesmiddelen een (vals) positieve reactie geven op de speekseltests, én dat die tests veel gevoeliger zijn dan de wettelijk strafbare norm
Soms vals
Soms omdat er in die medicatie effectief verboden producten of chemisch zeer aanverwante producten zitten

Neemt u medicatie ?
Zitten daar dingen bij waarmee je eigenlijk niet mag rondrijden ?
Of met actieve stoffen die aanverwant zijn met verboden producten ?

Wetgever heeft echter desondanks de speekseltest vereist om rijbewijs terug vrijgegeven te krijgen ...

Reclame

Inazuma

#4 , 12 okt 2024 09:48

Tests in labo erkend door overheid voor uitvoering drugtests worden normaal wel aanvaard door parket

Eigenlijk zou je een speekseltest daar moeten laten doen, en meteen ook een bloedtest of speekselanalyse, zodat men kan zien dat er bij positieve speekseltest niets in bloed / speeksel terug te vinden is

Daarvoor best eerst naar medicatie laten kijken of eventuele bron daar zit, want die tests zijn niet bepaald goedkoop

@thlon
Topic Starter

#5 , 13 okt 2024 07:36

Ben geen Heilige geweest. Maar is te lang geleden.
Nu na de eerste test zijn we 1 maand verder en test nog positief.
Mijn urinetesten zijn negatief.

Verschillende drugscentra waar ik kom met mijn verhaal om oplossingen te zoeken. Snappen het ook niet.

Gistere. 12/10 heb ik nog een dräger 3000 getest na een negatieve urinetest. Was weer positief.

Geneesmiddelen zeggen ze overal dat het niet kan die gebruik. Zal ze effe vermelden hier.

Ijzer van het kruidvat
Vitamine C en D+ van Davitamon
Levicitrizine. Achteraf vervangen door Bellozal voor Netelroos.
Nustasium
Otrivine menthol
Cirrus of zirtek

Inazuma

#6 , 13 okt 2024 11:13

Geneesmiddelen zeggen ze overal dat het niet kan die gebruik. Zal ze effe vermelden hier.
Die onzin hebben we gehoord van bij het begin van de speekseltesten ...

Parlementaire vragen (van oa Dr Ide) werden weggewuifd
https://www.senate.be/www/?MIval=Vragen ... 67&LANG=nl
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2010/10/25 ... -1-891741/
https://www.standaard.be/cnt/dmf20101025_118

Alleen blijkt dat intussen volledig fout ...
oa ADHD medicatie, antidepressiva (tegenwoordig ook populair als pijnstillers ...) en joost weet wat nog, geeft wel degelijk vals-positieven

Die tests zijn veel te weinig specifiek en zeer gevoelig, precies om de "detectiegraad" hoog te houden, wat politie natuurlijk graag heeft
Eigenlijk zou de speeksel-multi-test aangevuld moeten worden met een meer specifieke test ifv wat men bij de multi-test denkt te vinden ...

Probleem is niet dat er geen strafvervolging of boete volgt, zoals in antwoord op vraag van Dr Ide en in artikels staat
Probleem is dat precies dezelfde test gebruikt wordt om te bepalen of je je rijbewijs terugkrijgt :!:
En dat Justitie (en de burger) veel tijd en geld kwijt speelt aan zinloze labotests
Maar zo snugger zijn onze politici dus niet ...

Van Anti-histaminen werd indertijd ook gezegd dat ze vals positieven veroorzaken
Er ging toen een hele lijst rond maar vind die niet meer terug.

Wat neem jij blijkbaar veel ... juist ja.

Dat ijzer en vitaminen kan je wel een tijdje stoppen zonder problemen

Probeer met de anti-allergie medicatie ook te stoppen.
Volledig als het kan, en test jezelf na een week ofzo
Zodra negatief, naar de flikken om je rijbewijs terug te halen ...

Anders zal je in erkend druglabo zowel een speekseltest en tegelijk speeksel- of bloed analyse moeten laten doen, en met die resultaten naar Parket stappen om te tonen dat positieve speekseltest toch een negatieve analyse oplevert ...

Inazuma

#7 , 13 okt 2024 11:15

Eens kijken of we een parlementslid vinden die aan cijfers geraakt voor aantal zinloze speekseltests die op een sisser uitlopen ...

@thlon
Topic Starter

#8 , 13 okt 2024 23:50

Top bedankt

Ben ook 2 weken gestopt met redelijk wat gevolgen.

Slapen. Zwak jeuk overal. Niesen. Verstopte neus. Maar belangrijkste is dat rijbewijs idd.

Je moet ook weten dat ik gastric bypass heb gehad. Slechte knie en ijzertekort heb
Alsook lood en zink in bloed. Weliswaar weinig maar het is er. Werk in ijzerertsen

Inazuma

#9 , 14 okt 2024 15:00

Dat ijzertekort is wel ironisch dan

Nu, in zo'n supplement zou niks mogen zitten dat speekseltests doet afgaan
Tijdelijk wat meer ijzer-rijke voeding eten ?
Als dat kan ...
https://proveg.com/nl/blog/ijzertekort/

Eens je je rijbewijs terug hebt, kan je gaan experimenteren met wat je voordien nam aan medicatie en kijken welke de speekseltest triggert

@thlon
Topic Starter

#10 , 16 nov 2024 19:52

Rijbewijs terug gekregen op 22 oktober. Jullie weten dat dit voor 15 dagen was ingetrokken op 17 september.
Geraakte niet negatief. Soms s avonds 23u thuis zelfde test negatief. S morgens positief. Het is Russische roulette in mijn geval.

Dus de agent gelooft en geeft me mijn rijbewijs terug wat eigenlijk niet mocht. En hij zegt ook als je achter de hoek wordt staande gehouden en opnieuw getest wordt. Begint vooraf aan opnieuw.

En zo geschiedde 1 november wordt terug uit het verkeer gehaald en getest. Terug positief.

Vandaag 16de mocht ik het terug halen. Blijf positief.
Ben onliddelijk na de positieve dräger test naar een erkend labo gereden en een urinetest afgelegd.

Daar is het nu op afwachten.

Ben ten einde raadt. Ben professioneel chauffeur. Dus mag sindsdien ook niet werken.

Enige tips waar ik misschien nog niet aan gedacht heb of wat ik kan doen?

Haar is nog niet lang genoeg voor analyse

@thlon
Topic Starter

#11 , 16 nov 2024 19:56

Eens kijken of we een parlementslid vinden die aan cijfers geraakt voor aantal zinloze speekseltests die op een sisser uitlopen ...
Toevallig iets gevonden?
Vanmiddag lachtte die agent me zelfs uit toen ik deze artikels liet lezen

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/dru ... duidelijk/

Geen drugs gebruikt, toch positieve speekseltest en anderhalve maand rijbewijs kwijt: “Ze behandelden me als een crimineel”

https://www.hln.be/aalst/geen-drugs-geb ... a8f23b340/

Alvast bedankt

Thomas_A

#12 , 16 nov 2024 21:36

Toch enkele bedenkingen:

- Ik ging eerst uit van een topic waarbij de TS onterecht positief testte. Als ik dan lees “ik ben ook geen heilige geweest”, vraag ik me af hoe ik dat moet interpreteren. Daarna lees ik “14 dagen gestopt met redelijk wat gevolgen”. Dan was er toch wel drugsgebruik?

- Positief getest in september, van wijkagent rijbewijs teruggekregen en in november alweer positief getest. Toeval kan, maar dit vind ik toch moeilijk te geloven. Ik rij zelf 30.000 km per jaar en in 25 jaar nog nooit een speekseltest moeten afleggen.

Ik denk dat we hier een half verhaal krijgen. Zoniet hoor ik graag wanneer de TS voor het laatst verboden drugs gebruikte.

@thlon
Topic Starter

#13 , 17 nov 2024 03:57

@Thomas_A

Met alles gestopt was een antwoord op iemand die vroeg welke medicatie ik nam. En erachter heb ik de gevolgen.gezet. leek me duidelijk.

Is zoals die agenten die de pv half lezen of het niet snappen!

Geen ijzersupplementen meer, ijzertekort
Gastric bypass moet vitaminen bijnemen. Dus zwakker en zwakker omdat je lichaam niet goed vitaminen ophoudt.

Bellozal zoekt maar uit waarvoor dit is.als je pietjejuist wilt spelen

En als laatste cirrus of iets anders als antihistamine

Mijne beste. Ik heb uitgerekend 2.8 miljoen km's gereden.
Met de eigen wagen alleen al leg ik 45000 a 50000km per jaar af.
En voor 17 september ook nog nooit een speekseltest in het verkeer moeten afleggen.

Als men het verhaal niet volledig leest. Probeer dan ook niet te denken wat er gebeurt is aub.

Ik kom hier voor oplossingen. Niet voor beschuldigingen en verdachtmakingen zoals die agenten die niet meer luisteren omdat die test positief is.

Heb sinds september zulke week op eigen initiatief een urinetest gaan doen in een erkend labo om mijn zaal sterker te maken.

Dus opbouwend graag of tips. Zoals U doet gelieve niet te reageren tenzij je alles gelezen hebt.

U bent toevallig agent zeker?

@thlon
Topic Starter

#14 , 17 nov 2024 04:01

Nog vergeten. Niet heilig wilt zeggen dat ik mijn jonge tijd heb ik wel eens geëxperimenteerd. Dit wil zeggen 30 jaar geleden. Toen u zelfs nog geen auto kon rijden en thuis woonde bij mama en papa.

Kan ik zo boos om worden van dat betuttelend gedoe. Echt als die agenten die voor me staan. Van de 6x dat ik ben terug geweest heeft er maar ene keer ene effectief geluisterd. En de rest hoort half. Leest half of interesseerde gewoon niet. Die denken weer ene op het scorelijstje.

Inazuma

#15 , 17 nov 2024 21:18

Kan ik zo boos om worden van dat betuttelend gedoe. Echt als die agenten die voor me staan. Van de 6x dat ik ben terug geweest heeft er maar ene keer ene effectief geluisterd. En de rest hoort half. Leest half of interesseerde gewoon niet. Die denken weer ene op het scorelijstje.
Nochtans is overheid al van (VOOR !) het begin van het gebruik van de speekseltest op de hoogte van mogelijke vals-positieve tests

Politie kan niets anders doen dan u opnieuw testen, da's wettelijk voorzien ... zij moeten dat volgen

Je hebt ondertussen 2 gevallen, waarbij normaal het labo-resultaat van je speekselanalyse ook "nihil" gaat zijn (onder de strafbare limiet)
Misschien eens bij Parket gaan polsen wat zij er aan kunnen doen ?
Elk van die tests kost hén ook geld voor noppes - kleine troost ...

Het compleet absurde is dat die tests véél gevoeliger zijn dan de strafbare norm
Zeker met 30% vermindering van de labo resultaten als "correctie" geeft dat gegarandeerd hopen tests zonder strafrechtelijk vervolg
Door een test met zo'n hoge gevoeligheid te selecteren, verhoogt vanzelf al de kans op vals-positieven én verhoogt de kans op detectie van ietwat gelijkende chemische verbindingen

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”