Hi allemaal
Ik zit met een vraag.
Gisterenavond na een werkdag parkeerde ik mijn wagen in mijn straat te Anderlecht. Ik heb uiteraard een bewonersvergunning waardoor ik mag parkeren in die zone. Echter de volgende dag, rond de middag, kon ik mijn wagen niet terugvinden.
Ik zag toen dat er een niet-parkeren bord werd geplaatst voor deze dag startend van 7u 's morgens. Mijn wagen werd getakeld.
Omdat ik een gelijkaardige situatie een paar maanden terug heb meegemaakt, ben ik telkens héél voorzichtig waar ik mij parkeer.
Ik ken namelijk de kosten dat een depannage met zich meebrengt... Ik kan dus met 100% zekerheid zeggen dat er géén verbodsbord om te parkeren werd geplaatst.
Ik heb meteen gebeld naar de politie, die mij de gegevens van het depannage centrum hebben gegeven.
Bij aankomst bij het depannage centrum moest ik meteen 300 EUR betalen, om de papieren uit de wagen te kunnen halen en hiermee naar de politie te gaan om een papier van vrijgeving te ontvangen. De reden dat ik 300 EUR per direct moest betalen was omdat ik met een auto rijd die een Duitse nummerplaat heeft (lang verhaal -- ik werk voor een Duits bedrijf die momenteel een wagen heeft aangeboden die staat geregistreerd in Duitsland).
Nu heb ik gelezen dat stad Brussel of de plaatser van de borden, verplicht is van deze 24uur op voorhand te plaatsen.
Dit was niet het geval.
Het lijkt mij gigantisch onlogisch dat er wordt verwacht van iemand die zijn wagen dagelijks parkeert in de straat, om elke ochtend voor 7uur te gaan controleren of er al dan niet een parkeerverbodsbord werd geplaatst?
Hebben jullie enig idee wat ik hieraan kan doen? Ze zouden mij op zijn minst kunnen contacteren alvorens de wagen te takelen lijkt mij.
Moet ik nu opdraaien voor deze kost -- naar mijn mening heb ik geen enkele fout gemaakt. En hoe kan ik bewijzen dat die borden er gisteren avond niet stonden?
Ik zou dit graag aanvechten en een terugbetaling van deze 300 EUR aanvragen.
hopelijk kunnen jullie mij iets van advies geven!