Opgevoerde brommer

Troyvd
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Opgevoerde brommer

#1 , 11 jun 2024 18:52

Beste ik heb een paar dagen geleden wat voor gehad ik was met mijn opgevoerde b klasse brommer aan het rijden zonder nummerplaat deze houder was kapot en daar is bewijs van dus ik was aan het rijden en kwam
Politie tegen ik probeerde ze ongezien te vermijden maar dat is mislukt de blauwe lichten gingen aan en de sirenes ik schoot in paniek en pleegde vluchtmisdrijf na een zekere 11 minuten aan hoge snelheden te vluchten en meerdere verkeersregels te breken ben ik klem gereden ik heb mij niet verzet tijdens de arrestatie en ben vriendelijk en beleefd gebleven na een 2 uur in de cel te zitten hebben ze mijn b klasse op de rollers gezet deze ging 117km/u na correctie mijn papieren inschrijving en verzekering waren allemaal keurig inorde en dit is het 1ste strafbaare feit dat ik ooit pleegde mijn strafblad is buiten dit nog leeg ik ben 16jaar oud wat zullen de gevolgen zijn

Drone

#2 , 11 jun 2024 19:27

uw brommer zijde kwijt . . .

veroordeling voor de politierechtbank is een mogelijkheid (en vermoedelijk zo goed als zeker)

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#3 , 11 jun 2024 22:56

Dat ziet er goed uit ...

Dat de plaathouder kapot was is geen excuus
Het zal eerder gezien worden als het opzettelijk proberen vermijden van identificatie , wat zeker gezien de snelheid die je "bromfiets" haalde, niet te verwonderen is.

Dat wordt dagvaarding politierechtbank, met gegarandeerde veroordeling

Inbreuk op de technische eisen gaat al tot mogelijk 80.000€ boete (opdeciemen inbegrepen)
Daar mag je dus al blij zijn dat het voor het opdrijven van brmmertjes normaal aanzienlijk minder is

Je rijdt door de mogelijke snelheid met een motorfiets, niet met een bromfiets
Die is dus verkeerd ingeschreven en verzekerd
Je papieren waren dus NIET in orde, itt wat je denkt

Gezien je leeftijd kan je er ook geen rijbewijs voor hebben

Daar bovenop nog een rits inbreuken op verkeersregels ....

Vluchten voor de politie is géén vluchtmisdrijf
Maar het gaat je niet in dank afgenomen worden, en dat gaat aan de straf te zien zijn.

Wat dat gaat worden aan boete is niet te becijferen, maar het gaat niet goedkoop worden ...
Zelfs als niet alle inbreuken zoals foute inschrijving en verzekering weerhouden worden voor de aanklacht.

Andere bijkomende, en nagenoeg gegarandeerde strafmaatregelen zijn

- rijverbod (verval van het recht tot sturen) gedurende 8 dagen tot 5 jaar; reken op maanden of jaren, eerder dan dagen of weken

- herstelexamens (theorie, praktijk, en medische tests om te zien of je psychisch wel geschikt bent om met een motorvoertuig te rijden) voor je opnieuw met een motorvoertuig mag rijden

- zo'n 350€ aan "kosten" en verplichte bijdragen (nog zonder de kosten voor de herstelonderzoeken)

Ooit een collega gehad die voor soortgelijke feiten 5 jaar rijverbod gekregen heeft (het maximum) met alle herstelexamens

dit is het 1ste strafbaare feit dat ik ooit pleegde
Vertel die onzin maar niet op de rechtbank, of je wordt gefrituurd door de voorzitter
Het is de eerste keer dat je geklist werd
Da's iets heel anders

Je reed voordien ongetwijfeld ook al met die opgefokte bromfiets
Je wist al dat de plaathouder kapot was

Reclame

Franciscus

#4 , 11 jun 2024 23:02

Wie is eigenaar van de 'bromfiets'?
Wie heeft die gekocht en betaald?
Verhoor best met een van de ouders erbij.

BrainTrain

#5 , 15 jun 2024 20:57

verhoor best met een advocaat erbij.
als ouders wisten dat de brommer opgefokt was dan zeggen ze dat best ook niet

hdp7

#6 , 15 jun 2024 21:10

Hoezo een "opgevoerde" brommer ?
Je was toch net als brave burger onderweg naar de hersteldienst omdat je bij het vertrekken direct door had dat er iets mis was met je voertuig. Je voertuig reageerde veel vinniger dan normaal en blijkbaar reed die ook sneller dan anders. Waarschijnlijk was het rondeel uit de uitlaat geschoten meneer agent. Ik reed nog rond om het te zoeken maar kon het niet meer vinden.
Als plichtbewuste burger ging je die toch direct laten repareren. of ben ik nu zo verkeerd ?

Issued

#7 , 16 jun 2024 01:23

Hoezo een "opgevoerde" brommer ?
Je was toch net als brave burger onderweg naar de hersteldienst omdat je bij het vertrekken direct door had dat er iets mis was met je voertuig. Je voertuig reageerde veel vinniger dan normaal en blijkbaar reed die ook sneller dan anders. Waarschijnlijk was het rondeel uit de uitlaat geschoten meneer agent. Ik reed nog rond om het te zoeken maar kon het niet meer vinden.
Als plichtbewuste burger ging je die toch direct laten repareren. of ben ik nu zo verkeerd ?
U post is nonsens en dat zal een rechter ook inzien. Vermoedelijk zal de rechter onstemd zijn bij dergelijk pleidooi. 117 met brommer haal je niet zomaar.
Of er is een grotere motorblok onder gezet of er is stevig aan de vario geknoeid

hdp7

#8 , 16 jun 2024 13:53

Ik spreek uw bewering graag tegen.
Mijn opmerking was geen nonsens, eerder realiteit.
Een kennis had dergelijk verhaal in realiteit meegemaakt en dankzij deze manier is die vrijgesproken.
Dit staat zelfs zo ergens in een of andere pv die er over opgemaakt is.
Maar, die had dan ook niet gesproken over een opgevoerde brommer.

LeenW

#9 , 16 jun 2024 14:18

Ik denk niet dat het de bedoeling is van Juridisch Forum om zo'n verdediging te verzinnen als er duidelijk opzet in het spel is. TS is 16 jaar en heeft net enkele serieuze inbreuken op de wetgeving gepleegd, dan is schuldbesef en een bolwassing van de rechter meer aangewezen dan zoeken naar excuses.

Freec

#10 , 16 jun 2024 15:43

Als je zo een snelheid haalt, is dat ook geen 50cc meer...
Dat is geen rondelleke meer, dat weggeschoten is.

Met wat geluk, kan deze 16j een deel van de boete laten omzetten in een soort werkstraf. Het vluchtmisdrijf heeft het wel een pak erger gemaakt.

bosprocureur

#11 , 16 jun 2024 16:42

vluchtmisdrijf ?
Ik denk eerder aan een weigering om een duidelijk bevel van de politie te volgen, dus niet te stoppen.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”