Inbeslagname 50cc Dax

CrazyGammer4357
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Inbeslagname 50cc Dax

#1 , 29 nov 2023 18:03

Vandaag ben ik tegengehouden door een anonieme politiewagen. Ik reed op mijn Dax voor hun (te snel uiteraard) en dus hebben ze mij op de rollen gezet. De rollen gaven een snelheid van 62km/u aan, na correctie was dit 55, 10km/u te snel dus. Mijn brommer werd in beslag genomen.

De agent wist mij te vertellen dat ik mijn brommer na 30 dagen mocht gaan ophalen.

Ik vraag mij dus af welke overtredingen ik allemaal ben begaan en hoeveel mij dit zal kosten. Tevens weet ik ook niet wat ik allemaal riskeer (volgens de agent gewoon stallingskosten + takelwagen betalen en dan nog kosten voor het ombouwen en een mogelijke boete)

De brommer was helemaal origineel behalve de uitlaat. De garage waarvan ik deze heb gekocht heeft volgens mij een grotere sproeier gestoken waardoor mijn brommer sneller ging.

Krijg ik een rijverbod? Zullen ze mijn uitlaat er gewoon afhalen? In welke staat krijg ik mijn brommer uiteindelijk terug?

Mvg
Alex

bosprocureur

#2 , 30 nov 2023 07:28

Uw brommer is NIET in beslag genomen; u had gewoon geen brommer maar een moto.

"Mag u volgens uw rijbewijs met moto besturen? Indien niet, dan reed u gewoon zonder verzekering.
"De brommer was helemaal origineel behalve de uitlaat. De garage waarvan ik deze heb gekocht heeft volgens mij een grotere sproeier gestoken waardoor mijn brommer sneller ging."
Dus helemaal origineel, en toch, met die andere uitlaat, ook ook niet helemaal, of beter helemaal niet origineel, zoals het type op de openbare weg mag gebruikt worden...... Ook die "sproeier" nog, dat wist u wel zeker?

Dat wordt op z'n minst een flinke boete, + als u hem al terugkrijgt verplicht in regel stellen van dat voertuig.

Bent u meerderjarig ?

Issued

#3 , 30 nov 2023 11:35

De bromfiets zal door het parket tot 30 dagen in beslag genomen worden. De gewraakte onderdelen worden verbeurd verklaard (eraf gehaald). Stallingskosten, takelkosten en kosten demontage zijn voor de overtreder.

Een opgefokte bromfiets levert ook een waslijst aan inbreuken op (leeftijdsvereiste, rijbewijs, verzekeringsplicht,…) met forse boetes die je zelf moet dragen.

- geen gelijkvormigheidsattest
- geen correcte inschrijving
- sturen zonder de vereiste leeftijd
- sturen moto met AM-rijbewijs of opgefokte bromfiets klasse A zonder rijbewijs
- geen geldige verzekering
- niet dragen veiligheidskledij motorfietser
- snelheidsinbreuk

Om te zeggen hoeveel de boete gaat worden is gewoon gokken.
De rechter kan het verval van het recht tot sturen uitspreken.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”