PV voeten op dashboard

Bloemetje7
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

PV voeten op dashboard

#1 , 11 sep 2023 22:16

Ik weet dat het levensgevaarlijk is en zware letsels kan veroorzaken. Maar mag de politie je (passagier) verbaliseren voor voeten op het dashboard tijdens de rit als het zicht van de chauffeur daardoor niet wordt belemmerd?

LeenW

#2 , 11 sep 2023 22:43

Waarom verder gaan dan die eerste zin?

Bloemetje7
Topic Starter

#3 , 11 sep 2023 22:54

Omdat dit forum hier bedoeld is om een vraag te stellen en je mag hopen op een zinvol juridisch antwoord en geen opgestoken vinger…

Reclame

LeenW

#4 , 11 sep 2023 23:25

Dit forum dient om mensen met juridische problemen te helpen, niet om Darwin een handje toe te steken.

Bloemetje7
Topic Starter

#5 , 12 sep 2023 03:23

Awel, daarom dus mijn vraag. Maar u hebt hier duidelijk geen antwoord op. En ook geen nieuwe info voor mij.

Bloemetje7
Topic Starter

#6 , 12 sep 2023 05:27

Ik was er zelf niet bij betrokkenen. Mijn minderjarig kind wel. Dus helaas weet ik niet wat de politie heeft vermeld, behalve de er mee verbonden risico’s. Ik las inderdaad ook iets over een boete in Spanje, maar niks over België.

LeenW

#7 , 12 sep 2023 07:43

PV moet dan nog volgen, laat ons weten welke inbreuken er zouden zijn. Ik denk zelf aan foutief gebruik van de gordel, als men zo gaat doorhangen, kan deze m.i. niet meer goed zitten.

eylis

#8 , 12 sep 2023 11:32

Ik weet dat het levensgevaarlijk is en zware letsels kan veroorzaken.

Zoek dan in de wetgeving dan maar eens op de combinatie "gevaarlijk" en "openbare weg". Allicht vind je een aantal artikels....

Bloemetje7
Topic Starter

#9 , 12 sep 2023 13:36

Ik ben benieuwd, de agent sprak blijkbaar over ‘zware overtreding’.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”