(wat zelfs met opdrijven bijna onmogelijk is voor een 4-takt 50cc)
*kuch* Lang geleden toen de dieren nog spraken en er een brommer merk met de naam Camino bestond met 49 cc inhoud had ondergetekende er eentje die niet kon worden bijgehouden door een combi van de rijkswacht... 8)
Niets speciaals aan gedaan uitgenomen waterkoeling en, als ik me juist herinner, een Pollini uitlaat?
Dju, ik wordt oud..
Edit: cilinder was eveneens uitgeboord tot op 4mm van buitenwand en er staken andere tandwielen en een fijnere ketting op. (dat ding vloog in stukken als je de gashendel opendraaide voor je 50 reed...) Toch een beetje aan gewerkt..
[offtopic]Die camino is een 2-takt. Technisch gezien heb je dan met dezelfde cilinderinhoud 2x zoveel vermogen, aangezien er om de 2 slagen een verbranding plaats vindt dan om de 4..[/offtopic]
Een 4-takt 50cc gaat inderdaad voor géén meter vooruit.. Mits serieus gesleutel en de nodige investeringen in onderdelen haal je max. 65.
88 is technisch gezien onmogelijk. Als je al 88 uit een opgedreven 72cc 4-takt kunt halen ben je al een serieuze "krak".
Zoals hierboven reeds vermeld is moet men kunnen aantonen d.m.v. een geldig ijkingsattest dat die rollen "zogezegd" technisch correct zijn. Hiervoor heb je reeds het nummer nodig dat op de "rol" stond, anders geven ze je maar wat ze liggen hebben om je af te wimpelen. (ijkingsattest van een totaal andere rol dan diegene waarmee de vastellingen werden verricht)
In uw geval kan het zeker lonen uw minnelijke schikking niet te betalen.. Met wat "geluk" zal je dan gedagvaard worden voor de politierechtbank.
grtz