Bebouwde kom moet langs alle kanten omsloten zijn. Als er ergens een bord mankeert en je kunt er binnen rijden zonder te weten dat het bebouwde kom is, is dit voer voor discussie.Eerst en vooral: ik ga mijn boete niet aanvechten, ik kwam wel degelijk van een kant waar ik het had kunnen zien.
IK ben vorige week geflitst tegen (voor correctie) 67 aan Kinepolis in Antwerpen. In volle overtuiging dat je daar 70 mag, maar blijkbaar is de situatie daar veranderd en is de eerste 200 meter van die weg bebouwde kom geworden. Als ze 100m verder hadden staan flitsen dan had ik wel 70 mogen rijden.
Ze stonden volgens de PV hier:
https://www.google.be/maps/@51.2448324, ... 384!8i8192
Als je het beeld draait zie je 100m verder het bord "einde bebouwde kom" staan.
Als je echter de parking van Kinepolis bent opgereden via de Vosseschijnweg (de achteringang) heb je geen bord "begin bebouwde kom" gezien. Wanneer je dan de parking verlaat via de uitgang die je op Streetview ziet en (verplicht) naar rechts draait, kan je veronderstellen dat je nog steeds buiten de bebouwde kom zit en dus 70 mag rijden. Zou daar geen bord moeten staan, of telt dat niet omdat die parking strikt genomen priveterrein is?
De volledige parking van Kinepolis is trouwens zone 30.
Als de rechtspraak dergelijke parkings als openbare weg aanziet, is de logische gevolgtrekking wel dat de signalisatie van en op deze openbare wegen dan ook correct dient te zijn ...TS is de bebouwde kom ingereden via een "privaat terrein". Daar zijn geen borden noodzakelijk,
al worden deze grote parkings ook wel als publiek worden aanzien.
Parket niet in beroep gegaan daartegen ?Ik weet eigenlijk niet of de buitenparking van Kinepolis als priveterrein aanzien wordt. De parking Decathlon (in een parkeertoren) wel want straatracers die daar rondreden zijn vrijgesproken omdat dat priveterrein was. Maar dat was enkel omdat er bij de ingang van die toren een bordje hing dat dat aangaf.
Als je rondkijkt zie je steeds meer voorrangsborden op parkings staan, en die zijn niet gezet door de parkinguitbater ...Zijn op- en afritten van dergelijke grote parkings dan kruispunten? Niet bij alle parkings staan voorangsborden of stopborden. Dan zou voorrang van rechts gelden. Snelheidsregimes (c43) worden niet herhaalt na elk warenhuis.