Mijn werkgever moet op 25 maart 2009 voorkomen voor de vrederechter in Menen voor een niet-betaalde retributie van mij van 15 januari 2008 op de Grote markt in Menen (recht voor mijn kantoor)
Ik rij met een firmawagen .
Mijn werkgever zegt dat dit niet zijn probleem is en wil nu braafjes betalen en alles van mijn loon aftrekken van deze maand.
Zoniet moet ik een brief opmaken waarin ik verklaar dat ik alle kosten op mij neem voor hun advocaat en alle kosten die er nog bijkomen…
Ik weet niet of ze bereid zijn in beroep te gaan als ik het verlies bij de vrederechter in eerste aanleg
Intussen is mijn retributie van 15 euro opgelopen tot een bedrag van 113.19 euro.
Moet ik een vezoek indienen voor vrijwillige tussenkomst of heeft dit geen zin?
Ik wil niet dat mijn werkgever hiervoor opdraait,maar ik wil wel opkomen voor mijn rechten.
Ik kreeg de retributie op het moment dat de parkeermeter defect was en ik heb er niet eens een kwartier gestaan.
Een ticket voor gratis parkeren kon ik niet nemen en k’had mijn schijf niet bij.
Bovendien is er de schending van de privacy, want alles dateert van meer dan 1 jaar geleden, dus voor de wetswijziging in december 2008.
Wat moet ik nu doen?
Braafjes betalen of doorzetten en opkomen voor mijn rechten?
Ik informeerde vandaag bij de griffier op het vredergrecht in Menen en die lachte mij gewoon uit.
Hij zei: We zijn hier niet in Oostende hoor. Ge zijt op voorhand verloren hier in Menen.
K’vond dat toch nogal arrogant.
Bovendien zei dat ik ook niet in beroep kon gaan als er een uitspraak was, omdat de som te klein was.
K’zou maar vlug betalen , zei hij….