'Mensen die op weg zijn naar hun werk'... tegen een arrogante 168 km per uur, zou men volgens u ook nog eens bij het handje moeten pakken om hen veiligerwijze te escorteren. Als het niet zo'n ernstige situatie was, zou ik van de weeromstuit beginnen lachen. U vraagt een veilige aftocht maar staat geen seconde stil bij de veiligheid van uw medeweggebruikers. Nu ja, een seconde stilstaan is natuurlijk ook wel moeilijk wanneer u over de snelweg zoeft.nee maar de volgende afrit was een paar honderd meter verder.
ze konden mij daar ook aan de kant hebben gezet.
stond ik tenminste veilig.
En ik laat mijn moto niet achter. een vriend is mij komen halen.
De politie in belgie is gewoon te lui om te helpen donderen.
Mensen die op weg zijn naar hun werk wat pesten, maar als je borgerhout een accident hebt met agressieve allochtonen dan komen ze niet want dat is te gevaarlijk. In elk europees land escorteren ze je van de snelweg omdat dat het veiligste is.
hier doen ze wat arrogant en dat is het. trek uw plan!
En dit is nu ook weer geen uitspraak om fier op te zijn.'Mensen die op weg zijn naar hun werk'... tegen een arrogante 168 km per uur, zou men volgens u ook nog eens bij het handje moeten pakken om hen veiligerwijze te escorteren. Als het niet zo'n ernstige situatie was, zou ik van de weeromstuit beginnen lachen. U vraagt een veilige aftocht maar staat geen seconde stil bij de veiligheid van uw medeweggebruikers. Nu ja, een seconde stilstaan is natuurlijk ook wel moeilijk wanneer u over de snelweg zoeft.
Over uw eerste opmerking: fier hoef ik daar niet meteen op te zijn. Ik ben zelden 'fier' op wat ik zeg. De waarheid is het echter wel. Zodra u ooit een verwant moet afgeven vanwege een verkeersongeluk zal u daar wellicht ook anders over denken. Bovendien ben ik zelf ook motorrijdster en zie ik echt niet in waarom een motorrijder minder gevaarlijk zou zijn voor de medeweggebruikers dan een auto. Te snel is te snel. En laat ons eerlijk zijn, 168 is al niet meer een beetje te snel he!En dit is nu ook weer geen uitspraak om fier op te zijn.'Mensen die op weg zijn naar hun werk'... tegen een arrogante 168 km per uur, zou men volgens u ook nog eens bij het handje moeten pakken om hen veiligerwijze te escorteren. Als het niet zo'n ernstige situatie was, zou ik van de weeromstuit beginnen lachen. U vraagt een veilige aftocht maar staat geen seconde stil bij de veiligheid van uw medeweggebruikers. Nu ja, een seconde stilstaan is natuurlijk ook wel moeilijk wanneer u over de snelweg zoeft.
Wat ik wel weet is dat er 100 m verder een veilige afrit was en dan is het dom om de man staande te houden 100 m daarvoor. Ook de politie moet redelijk zijn.
Hoezo? Hij kan toch zelf reglementair achter de vangrails gaan staan wachten totdat de persoon die hij heeft opgebeld hem en zijn moto kan komen oppikken? Niks overtreding als hij wat moeite wil doen.het is eigenlijk de mens verplichten om een keer een overtreding te begaan..maar u laten staan vind ik ( persoonlijk) ook wat erover
gewoon onverantwoord
dat is zo, indie hij een gsm heeft en iemand gebeld heeftHoezo? Hij kan toch zelf reglementair achter de vangrails gaan staan wachten totdat de persoon die hij heeft opgebeld hem en zijn moto kan komen oppikken? Niks overtreding als hij wat moeite wil doen.het is eigenlijk de mens verplichten om een keer een overtreding te begaan..maar u laten staan vind ik ( persoonlijk) ook wat erover
gewoon onverantwoord
Weer niet waar. Er bestaat nog zoiets als praatpalen waar je een takeldienst kan oproepen. Tankstations waar men telefoonfaciliteiten heeft. Politie-agenten die je vragen of je een gsm hebt/of zij iemand kunnen verwittigen. Niemand zegt hier dat ze dat niet hebben aangeboden he. Ik vind het toch wel erg hoe er hier meteen op de politie-agenten in kwestie afgegeven wordt, terwijl het maar normaal lijkt dat iemand veel te snel rijdt en ja, daarmee andere weggebruikers in gevaar brengt.
dat is zo, indie hij een gsm heeft en iemand gebeld heeft
anders kan hij 14 dagen staan wachten tot hij zijn rijbewijs terug krijgt
Over uw eerste opmerking: fier hoef ik daar niet meteen op te zijn. Ik ben zelden 'fier' op wat ik zeg. De waarheid is het echter wel. Zodra u ooit een verwant moet afgeven vanwege een verkeersongeluk zal u daar wellicht ook anders over denken. Bovendien ben ik zelf ook motorrijdster en zie ik echt niet in waarom een motorrijder minder gevaarlijk zou zijn voor de medeweggebruikers dan een auto. Te snel is te snel. En laat ons eerlijk zijn, 168 is al niet meer een beetje te snel he!En dit is nu ook weer geen uitspraak om fier op te zijn.'Mensen die op weg zijn naar hun werk'... tegen een arrogante 168 km per uur, zou men volgens u ook nog eens bij het handje moeten pakken om hen veiligerwijze te escorteren. Als het niet zo'n ernstige situatie was, zou ik van de weeromstuit beginnen lachen. U vraagt een veilige aftocht maar staat geen seconde stil bij de veiligheid van uw medeweggebruikers. Nu ja, een seconde stilstaan is natuurlijk ook wel moeilijk wanneer u over de snelweg zoeft.
Wat ik wel weet is dat er 100 m verder een veilige afrit was en dan is het dom om de man staande te houden 100 m daarvoor. Ook de politie moet redelijk zijn.
Verder wil ik het u als politie-agent eens zien doen, met uw combi/personenwagen een motorrijder die aan zulke snelheid over de autosnelweg zoeft, onderscheppen op een 'gewone weg'. Het feit dat de motorrijder reeds zulke fenomenale snelheid durft aanhouden op de snelweg, belooft niet veel goeds over zijn gedrag op een gewone weg en dus is het bovendien de absolute plicht van de politie om zulke bestuurder meteen, stante pede, staande te houden.
niks persoonlijks, maar dit vond ik op een ander forumInderdaad, Donnie. De snelheidsregels zijn er niet voor motorrijders die 3 jaar Belgisch kampioenschap hebben gereden. Ze zijn ook allerminst uitgevonden om de impact van ongelukken zo beperkt mogelijk te houden. Je zal bovendien ook de eerste motorrijder zijn die nooit eens een schuiver maakt over 4/6/... rijvakken, in zijn vlucht auto's aanrijdend. I rest my case.
de snelheid wordt in belgië (zonder deftig onderzoek) nog steeds aangeduid als de grootste oorzaak van ongevallenVolgens SWOV-NL ongevaloorzaakonderzoek ´00-´01-´02 was "te snel rijden" voor gemiddeld 3,37% ongevaloorzaak in Nederland;
eveneens volgens SWOV-NL was voor gemiddeld 18,5 % "geen voorrang verlenen" ongevaloorzaak in Nederland.