Wat dit concreet voor jou betekent is dat de brief van de sanctionerend ambtenaar per gewone zending kan (moet?) gestuurd worden en er veel minder info in de brief hoeft te staan. Indien de bovenstaande elementen allemaal aanwezig zijn in de brief, heb je denk ik weinig om op terug te vallen.Art. 29. § 1. De sanctionerend ambtenaar deelt binnen de vijftien dagen na ontvangst van de vaststelling van de inbreuk, bij gewone zending, aan de overtreder de gegevens mee met betrekking tot de vastgestelde feiten en de begane inbreuk, alsmede het bedrag van de administratieve geldboete.
De administratieve boete wordt betaald door de overtreder binnen dertig dagen na de kennisgeving ervan, tenzij de overtreder binnen deze termijn zijn verweermiddelen bij gewone zending laat geworden aan de sanctionerend ambtenaar. De overtreder kan binnen deze termijn op zijn verzoek worden gehoord wanneer het bedrag van de administratieve geldboete hoger ligt dan 70 euro.
Excuseer, maar tenzij ik hier iets over het hoofd zie zijn de gekende Knip-PVs maar louter het toepassen van inbreuken op het verkeersbord C3. Artikel 3.3° zegt ;Ah, de goudmijn-knips van Gent (en elders)
Heb je foto's van de plaats ten tijde van de vaststellingen ?
Anders hopeloos, want er veranderde daar wel eens wat ... omdat het her en der effectief niet klopte in het begin.
Gezien het om een "Knip"-GAS-PV gaat, is Artikel 29 NIET van kracht
Dat gaat enkel in geval van stilstaan en parkeren ...
Onderafdeling 3. - Procedure in geval van inbreuken betreffende het stilstaan en het parkeren bedoeld in artikel 3, 3°
Art. 29. (...)
Voor de GAS-PVs inzake knips met verbodsborden C3 of de voetgangerszones (F103) geldt de normale GAS-procedure
Belangrijkste stuk is dus vanaf Art 25
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 2013062404
Gezien het een inbreuk betreft tegen het verkeersbord C3, vastgesteld met automatisch werkende camera, is artikel 29 is dus wel van kracht.3° voor de volgende inbreuken die worden bepaald door de Koning, bij een besluit vastgesteld na overleg in de Ministerraad, op basis van de algemene reglementen bedoeld in artikel 1, eerste lid, van de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer en met uitzondering van de overtredingen op autosnelwegen, meer in het bijzonder :
- de overtredingen betreffende het stilstaan en het parkeren;
- de overtredingen van de bepalingen betreffende [1 de verkeersborden C3 en F103]1, uitsluitend vastgesteld door automatisch werkende toestellen, bedoeld in artikel 62 van dezelfde wet;
De procedure in Art 29 geldt niet voor alle inbreuken uit Art 3.3°Excuseer, maar tenzij ik hier iets over het hoofd zie zijn de gekende Knip-PVs maar louter het toepassen van inbreuken op het verkeersbord C3. Artikel 3.3° zegt ;
Gezien het een inbreuk betreft tegen het verkeersbord C3, vastgesteld met automatisch werkende camera, is artikel 29 is dus wel van kracht.
Nu zie ik het inderdaad, ik zal mijn goeie bril niet opgehad hebben. Die gas-wet is echt wel bijzonder slecht in elkaar gepuzzeld.De procedure in Art 29 geldt niet voor alle inbreuken uit Art 3.3°Excuseer, maar tenzij ik hier iets over het hoofd zie zijn de gekende Knip-PVs maar louter het toepassen van inbreuken op het verkeersbord C3. Artikel 3.3° zegt ;
Gezien het een inbreuk betreft tegen het verkeersbord C3, vastgesteld met automatisch werkende camera, is artikel 29 is dus wel van kracht.
De titel van Onderafdeling 3 beperkt dat tot stilstaan & parkeren:
Onderafdeling 3. - Procedure in geval van inbreuken betreffende het stilstaan en het parkeren bedoeld in artikel 3, 3°
Maar Gent past dat duidelijk niet toe
Lier evenmin ...
Dat de GAS-wet een slecht opgestelde rommel-wet is, is onderhand wel duidelijk ...
F103 is pas nadien ingevoegd in Art 3.3 , GAS-wet is in 2018 nog aangepast - toen heeft men die kemel ook niet verbeterd...
Probleem is natuurlijk dat men enkel in beroep kan gaan bij politierechtbank, op basis procedure, terwijl de overtreding begaan is ... en op beeld staat.