wat maakt jouw overtreding belachelijker dan als diezelfde overtreding begaan wordt door een autobestuurderIk ben met de fiets door een rood licht gereden, ...
Uit de informatie die ik hier lees is deze (belachelijke) overtreding dus verjaard.
Zo vind je altijd wel een reden om de wet bij de letter toe te passen natuurlijk, zoals jij natuurlijk ook doet.wat maakt jouw overtreding belachelijker dan als diezelfde overtreding begaan wordt door een autobestuurderIk ben met de fiets door een rood licht gereden, ...
Uit de informatie die ik hier lees is deze (belachelijke) overtreding dus verjaard.
ik hoop echt dat je de belachelijke boete van minstens 250 euro krijgt en mss ook nog een rijverbod
hoe belachelijk zou je zijn, mocht je op dat moment aangereden worden door een vrachtwagen die belachelijk genoeg door het groen reed
reden waarom ik zo reageer, is omdat ik een tijd geleden een meisje aanreed die dezelfde belachelijke overtreding beging
gelukkig voor haar kon ik bijna op tijd stoppen (ik raakte haar 3 cm voor ik stilstond)
raar maar waar pas ik de verkeerswet bijna 100% toeZo vind je altijd wel een reden om de wet bij de letter toe te passen natuurlijk, zoals jij natuurlijk ook doet.?
als er 50 anderen in het water springen, dan spring jij daar dus achterOf zou ik toch een boete moeten betalen voor een overtreding die daar dagelijks door 50 anderen gemaakt wordt (en waar ik tegenwoordig dikwijls op sta te kijken) ?
meer vind je hierTITEL V: Strafvordering en burgerlijke rechtsvordering
HOOFDSTUK V: Verjaring
Artikel 68
De strafvordering die het gevolg is van een overtreding van deze wet alsmede van de ter uitvoering ervan vastgestelde besluiten, verjaart door verloop van een jaar te rekenen van de dag waarop de overtreding is begaan; deze termijn bedraagt evenwel drie jaar te rekenen van de dag waarop de overtreding is begaan voor overtredingen van artikel 30, § 1 en §3, 33, 34, § 2, 35 en 37bis, § 1, 1° en 4° tot 6°.
Je hebt natuurlijk gelijk sniper maar als wdm deze overtreding belachelijk vind en 90% van het fietsend volkje ook is dat omdat dit soort overtredingen praktisch altijd (enkele uitzonderingen na blijkbaar) door de vingers word gezien door de overheid. De modale burger vind dit zelfs ook al normaal en verschiet hier niet van. De overheid heeft hier dus de schuld aan want ze geeft het verkeerde signaal door zoals altijd wetten op te stellen die in de praktijk zeer weinig gesanctioneerd worden, door welke oorzaak dan ook. Het is niet aan de burger om zich af te vragen waarom de ene wet wel en de andere bijna nooit vervolg word, want de overheid zal wel altijd een reden vinden om dit te rechtvaardigen of te ontkennen.wat maakt jouw overtreding belachelijker dan als diezelfde overtreding begaan wordt door een autobestuurderIk ben met de fiets door een rood licht gereden, ...
ik hoop echt dat je de belachelijke boete van minstens 250 euro krijgt en mss ook nog een rijverbod
hoe belachelijk zou je zijn, mocht je op dat moment aangereden worden door een vrachtwagen die belachelijk genoeg door het groen reed
reden waarom ik zo reageer, is omdat ik een tijd geleden een meisje aanreed die dezelfde belachelijke overtreding beging
gelukkig voor haar kon ik bijna op tijd stoppen (ik raakte haar 3 cm voor ik stilstond)
Je kan die regel natuurlijk niet op alles toepassen. Ik vind het in elk geval discriminatie; zwakke weggebruiker of niet. Diegenen die zich arm betalen aan allerlei lasten, mogen het minst en er word met hun wensen totaal geen rekening gehouden. Ik ben wel geen automobilist maar zo zie ik het in elk geval.Ik dacht het niet. Enkel voor de zwakke weggebruiker worden fouten zo weggewerkt, voor de auto wordt het restrictiever.