#1 , 09 jun 2008 14:18
Beste,
mijn rijbewijs is ingevorderd voor 15 dagen, nadat een fietser mijn buitenspiegel kapot sloeg en ik de fietser een mep tegen het hoofd verkocht. In de auto achter mij zat de hoofdinspecteur van Arendonk die alleen gezien heeft dat ik de fietser sloeg en niet wat er vooraf gebeurde.
Kunnen jullie mij mischien helpen aan een belgische verkeersdeskundige of is er hier op het forum iemand die er iets van weet? Ik en m'n vrienden, collega's en familie menen dat m'n rijbewijs onterecht is ingetrokken.
Er is een proces-verbaal van verhoor opgemaakt, waarin het volgende staat:
Ik reed over de Vrijheid te Arendonk, in de richting van het centrum. Er is daar een wegversmalling ter hoogte van werken. Ik ben aan de wegversmalling gestopt om een tegenligger, een fietser, door te laten. De fietser betrof een man, met een kind achterop de fiets. Zonder enige aanleiding scheld de man mij uit en slaat plots m'n buitenspiegel kapot. De man reed daarna gewoon verder. Ik ben achteruit gereden, ongeveer 10 meter, zette mijn auto stil en ben dan achter de man aangehold op het voetpad. De man reed verder op het voetpad. ik heb de man tegen gehouden en heb hem een corrigerende tik gegeven. Mijn reactie kwam vanuit het instinct, in een moment van opwelling. Ik heb hem één tik gegeven. Eerst sloeg ik er naast en daarna heb ik hem met de vuist op het hoofd geslagen. Het was zeker niet hard. Ik heb hem maar één keer geraakt. Daarna ben ik terug naar m'n wagen gegaan, ben terug ingestapt en verder gereden. Ik dacht toen dat het wel mis was, met alle mensen die er rond stonden en daarom ben ik vertrokken. Ik ben naar houthandel Wouters in Turnhout gereden, omdat dat om 17 uur sloot. Daarna ben ik naar uw bureel gekomen om aangifte te doen van de beschadiging van m'n spiegel, door de fietser. Ik wens vergoed te worden voor het nadeel. Het waren opzettelijke beschadigingen, en geen aanrijding. Ik stond stil.
Ik neem er kennis van dat U naar de Procureur des Konings te Turnhout gebeld heeft te 17.45 uur. Ik neem er kennis van dat hij beslist heeft mijn rijbewijs in te trekken.
mvg,
Dennis de Wit