Voorrang verlenen is 1 ding maar praktisch zijn is een andere
Kijk, hiermee is eigenlijk alles gezegd. Dat is namelijk net identiek het excuus van veel autobestuurders om hun voeten te vegen aan alle regels die hen niet aanstaan.
Jij bent zo hypocriet als de pest. Dat je dan zelf nog het lef hebt om constant over 'twee maten, twee gewichten' te beginnen maakt dat nog flagranter.
We zullen het dus duidelijk stellen: géén vrijgeleide voor maar streng optreden tegen autobestuurders die zich misdragen in het verkeer. Maar ook géén vrijgeleide en even streng optreden tegen fietsers die zich misdragen. Stel de automobilisten aan de kaak, maar dan ook de fietsers. Of zwijg over twee maten en twee gewichten.
De bron van het probleem is vrij eenvoudig: fietsers willen zich nooit aanpassen aan de verkeerssituatie maar altijd kunnen doorvliegen - remmen, voor wat of wie dan ook, is blijkbaar in alle omstandigheden absoluut te mijden- ik was daar vroeger trouwens evenzeer schuldig aan moet ik toegeven. Maar dat is, zeker in het hedendaags stadsverkeer, even groot verkeersterrorisme als dat van 'sterkere' verkeersgebruikers. Wie vaak als voetganger in een stad loopt, weet dat ondertussen maar al te goed. Zelfs andere, voorzichtigere, fietsers zijn hoe langer hoe minder veilig voor hun naar niks kijkende medefietsers.