https://www.wegcode.be/nl/regelgeving/1 ... blg0wftblfKan je me zeggen met welk artikel in de wegcode je deze bewering van u kan staven: "Als een voorrangsregeling enkel voor (brom)fietsers geldt, is er geen B9 of B15 nodig voor het andere verkeer ..." .
Art 8.1.
De verkeersborden B9 of B15 moeten evenwel niet geplaatst worden :
c) Indien het verkeersbord B1 alleen betrekking heeft op fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen.
Je moet idd leren lezen wat er staat:Omdat het correcte antwoord van het Mobiliteitsbedrijf Stad Gent u niet aanstaat (volgt zelfde redenering als ik) trek je dat antwoord in het belachelijke. Je moet goed lezen wat er staat.
Je gaat aan diegene die dergelijke miskleun geplaatst heeft, vragen of dat in orde is ...
Dat komt uit exact dezelfde richting als waaruit andere fietsers kunnen komen, op de rijbaan van deze wegb) het fietspad dat van beneden onder de tunnel komt is niet te herleiden tot naast de rijbaan te liggen. Dat komt uit een andere richting en dus bij gebrek aan verkeersborden en wegmarkeringen geldt de algemene regel van voorrang van rechts.
En ligt langsheen exact dezelfde weg
Je komt via dat fietspad ook niet op een andere weg
Ook de andere kant vd brug is Coupure links
Daar staat dezelfde miskleun, maar daar kan je er wel zeker een inbreuk op kleven
Maar aangezien de wetgever -ook in de nieuwe wegcode- blijft vertikken om te bepalen wàt de openbare weg is, en dus ook wat 2 openbare wegen en bijgevolg een kruispunt zijn, kan je uitleg ook voor de rechtbank werken als je een rechter vindt die dit een "andere weg" vindt
En de volgenden in beroep kunnen net zo goed stellen dat het géén aparte weg is
Of andersom
Bij opstellen van KB wegcode / MB plaatsingsvoorwaarden is er uitgegaan van een wegbeheerder met kennis van zaken
Daardoor is ook niet elke idiote situatie bestempeld als verboden of nadrukkelijk geregeld
Wat gemeenten plaatsten aan verkeersborden, werd ook gecontroleerd
Maar ondertussen is elke controle weggevallen, en staan er wél de zotste stoten