Parkeer tegenover elkaar in een smalle straat.

Rick Maender
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Parkeer tegenover elkaar in een smalle straat.

#1 , 28 jan 2025 18:16

Hallo iedereen,

Indien ik in mijn straat parkeer moet men aan de overkant minstens 50 meter verder parkeren anders kan de bus simpelweg niet erdoor.

Niet iedereen houdt daar rekening mee. Mijn vraag is wat als ik carpool en op het werk zit en mijn auto wordt getakeld omdat iemand erbij kwam parkeren over mij en alles blokkeert terwijl ik er als eerst stond?

Dank u,
Mvg Rick.

LeenW

#2 , 28 jan 2025 18:28

Hoe ga je dat bewijzen?

Best aan de gemeente vragen om de nodige borden te plaatsen zodat en geen conflictsituaties kunnen ontstaan.

Franciscus

#3 , 28 jan 2025 22:22

Normaliter zal politie dan beide bestuurders een PV bezorgen.
Tenzij een en ander kan bewezen worden.

Reclame

Rick Maender
Topic Starter

#4 , 29 jan 2025 00:40

Hoe ga je dat bewijzen?

Best aan de gemeente vragen om de nodige borden te plaatsen zodat en geen conflictsituaties kunnen ontstaan.
Reeds gedaan volgens hen geen reden om aanpassingen te brengen ondanks alle problemen dat het met zich meebrengt. Verschillende keer stond de bussen van de lijn stil en bleef de chauffeur op zijn klaxon duwen tot iemand beslist zijn auto toch te verzetten helaas ook dat helpt niet.

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#5 , 30 jan 2025 01:15

Normaliter zal politie dan beide bestuurders een PV bezorgen.
2 valse PVs opstellen ?

Politie heeft immers NIET vastgesteld wie de inbreuk pleegde

Inazuma

#6 , 30 jan 2025 01:16

Iedereen heeft tegenwoordig een GSM bij ...

Neem een filmpje nadat je parkeert ...

Rick Maender
Topic Starter

#7 , 20 feb 2025 20:07

Dus alle dag een foto van mijn auto trekken en hopen niemand te dicht aan de overkant parkeren anders kan mijn auto worden getakeld omdat de gemeente dit niet problematische vindt.

Moest mijn auto getakeld worden sta ik er met de takeldienst factuur om dan nog een advocaat inschakelen en naar de rechtbank trekken en hopen ik gelijk krijg op basis van een foto. Verhuizen is goedkoper eingelijk.

Het verkeerswegcode bevat tal van weten die dateren van de jaren 60/70 dit moet dringend aangepaste worden.

Inazuma

#8 , 21 feb 2025 17:18

Mijn GSM staat vol dergelijke foto's
Alles wat ook maar enigszins dubieus is, of verkeerd waardoor ik wel mag parkeren, gaat op foto

Meestal GAS-boetes tegenwoordig

Simpel om verweer in te dienen
En vrij simpel om naar politierechter te stappen indien nodig

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”