Gene paniek, ik lees die af en toe eens graag, je komt soms de grappigste dingen tegen.Geen idee. Tis in Lier.De volgende vraag zal dan zijn, hebben ze artikel 22novies (je echte inbreuk) wel degelijk opgenomen in het lokaal politiereglement? Indien niet, kan het niet via GAS afgehandeld worden. Zou ook verklaren waarom ze het verkeerde artikel aangehaald hebben.
Ik ben niet zo thuis in die lokale regels voor gasboetes.
Ik zie dat Lier graag verschillende reglementen aanneemt zodat je door de bomen het bos niet meer ziet. Er is een algemeen politiereglement, een politieverordening GAS verkeer, een politieverordening GAS 5...
Maar wat ik in GEEN van de drie vind, is een verwijzing naar artikel 22novies, het F111-F113 bord of de fietszone in het algemeen. Fietszones of straten of hoe ze het ook willen noemen zijn NIET opgenomen in de gepubliceerde reglementen. Zoals ik dacht is dit dus de reden waarom ze naar een irrelevant artikel verwezen hebben, hetgeen het (en dan nog kan je discussieren, zie ook wat Stefto toelicht) zou moeten zijn bestaat gewoonweg niet.
Bijgevolg dus heel duidelijk; de sanctionerend ambtenaar kan in Lier niet optreden voor inbreuken voortvloeiend uit artikel 22novies van de wegcode.