Boete betwisten ?

Benny01
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Boete betwisten ?

#1 , 22 nov 2024 14:29

De laatste jaren komen wij regelmatig in Antwerpen.(kotstudent) Nu hebben wij twee wagens, één die Antwerpen in mag en één met Euro 4 die er normaal niet in mag. Wij rijden dus enkel met die ene wagen naar Antwerpen.
Nu zijn wij vorige maand een weekend naar Vlissingen gereden en tijdens het terugkomen zat de autosnelweg helemaal dicht en heeft mijn GPS(TomTom)mij omgeleid en ben ik blijkbaar over de Noordersingel(bij schijnpoort) gereden wat blijkbaar een LEZ zone zou zijn.
Dit zou me zomaar eventjes €150 boete kosten.
Ik heb er nu geen probleem mee om een boete te betalen voor fouten die mijn eigen schuld zijn maar dit vind ik toch wel zeer bitter.
Maak ik hier enige kans wanneer ik het bijgevoegde bezwaarschrift zou indienen ?

LeenW

#2 , 22 nov 2024 14:39

Dat heeft niet veel zin vrees ik. Er is geen enkel redelijk argument dat u kan gebruiken.

Ter info: ga er gewoon van uit dat de Singel LEZ is. Er zijn een paar uitzonderingen, maar het grootste deel is LEZ.

Thomas_A

#3 , 22 nov 2024 18:49

Het zou een andere situatie geweest zijn als u door een omleiding verplicht was door de LEZ te rijden en u dit niet kon voorzien.

Nu heeft u dit zelf beslist door uw gps te volgen voor de snelste route. Ik geef u ook niet echt kans op succes als u dit betwist.

Reclame

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#4 , 25 nov 2024 10:51

GPS updaten ?
Hebben doorgaans een functie die je uit LEZ weg houdt

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”