Beste,
Ik heb een vraag m.b.t. artikel 42.
Ik was voorheen verslaafd aan cannabis en ben met een speekseltest gepakt, na uitstel van onderzoek heb ik mijn eerste haar analyse (3CM) af moeten leggen na 2.5 maanden (maart), gedurende deze periode ben ik ook gestopt met gebruik van cannabis. Deze kwam voor alsnog te hoog uit omdat ik voorheen 5-10 joints per dag rookte.
Nu ben ik sinds begin mei opnieuw gestopt met cannabis, dus ongeveer 1.5 maand clean van cannabis, De rechtbank vraagt nu een deskundig rapport op die plaats moet gaan vinden in December 2024, ik ben natuurlijk niet van plan om cannabis op te pakken tot die tijd, maar ik pak ongeveer 3 keer per jaar een festival waar ik MDMA gebruik (festival staat gepland voor 20 juli). Daarnaast gebruik ik eens in de 1 tot 2 maanden truffels (psilocybine).
Nu is mijn vraag of deze stoffen op te sporen zijn in een deskundig haar onderzoek van 6CM. Ik lees namelijk overal op internet dat deze stoffen (MDMA/XTC) traceerbaar zijn in haarstelen tot 90 dagen, hetzelfde geld voor psilocybine (30-90 dagen).
Houdt dat in dat ik 3 maanden voor het deskundig onderzoek in december niks meer mag gebruiken? of houdt dit in dat ze in december kunnen zien dat ik in juli alsnog MDMA gebruikt heb?
Ik heb relatief lang haar, (15-20CM) en ben eigenlijk angstig dat ze mijn cannabis gebruik terug kunnen vinden in mijn haren aangezien ik bij het eerste onderzoek al een dikke 2 maanden clean was en vooralsnog viel deze test qua terug gevonden thc waardes erg hoog uit, daarnaast ben ik erg benieuwd of de mdma en psilocybine traceerbaar zijn in mijn haar stelen. (P.S. Bij het voorgaand onderzoek was dit niet het geval, aangezien het toen jaren geleden was dat ik deze stoffen heb gebruikt).
Ik hoop dat iemand mij antwoord kan verlenen op deze vraag.