Beste,
Helaas is er gebeurd wat ik paar jaar geleden al vreesde, ik ben namelijk geflitst door de vaste flitspaal aan de Craeybeckstunnel in Antwerpen komende van Brussel waar ik dus dagelijks voorbij rij. Hier hangen dynamische borden die meestal op 100km/u staan. Bij file verspringen ze soms naar 90, 70 of 50 km/u, maar vaak is dit ver op voorhand omdat in de tunnel er geen borden hangen en ze mensen dus toch op voorhand willen waarschuwen van file in de tunnel. Vlak achter dit dynamisch bord (20m?) staat een vaste flitspaal. Nu ben ik dus op 6/6 geflitst aan 78km/u, gecorrigeerd naar 71km/u. Blijkbaar was de snelheid dus door deze dynamische borden gewijzigd naar 70km, en ik was dus ook wel degelijk aan het afremmen.
Hierbij is dus mijn vraag hoe ik kan zien welke snelheid de borden aangaven op het moment van flitsen en ook wanneer deze snelheid dan aangepast werd. Ik zie deze namelijk ook al eens verspringen wanneer ik er vlak bij ben. Verwacht men dan dat je dus plots van 100 of 90 vertraagt naar 70km/u op 10m?
https://www.google.be/maps/@51.1694037, ... ?entry=ttu
Dat zou echt wel bijna een noodstop zijn en gevaarlijke situaties achter mij creëren. Mij werd aangeleerd dat je toch ook het verkeer moest volgen en ook aandacht moest hebben aan de personen achter u, zoals bv bij een oranje stoplicht.
Het bedrag van de schikking zal wel niet te hoog zijn, maar toch vind ik dat ik begrenst word in de rechten van de verdediging. De bewijslast komt nu plots bij mij te liggen, en ik heb geen idee wat de borden op dat moment aangaven en voor hoe lang al, nog hoe de situatie toen was, bv hoe snel reden de andere autos rond mij. (we zijn ook al drie weken later). Daarnaast wil ik ook echt wel aankaarten dat ik er van overtuigd ben dat dit leidt tot gevaarlijke situaties en mogelijk ook langere files als dit standaard praktijk is.
Of dat het het waard is om het bedrag niet te betalen en naar de rechtbank te gaan betwijfel ik maar wil toch graag eens horen hier of er nog mensen deze ervaring hebben.