OnbeperktHoe lang mag men parkeren op een mindervalideplaats ? `
Bijkomende voorbehouden parkeerplaats aanvragen bij gemeente, gezien 2 gerechtigde personen die vlakbij elkaar wonen.Een bewoner gebruikt die parkeerplaats als zijn privé plaats. De andere bewoner die ook mindervalide is maar geen eigen voertuig heeft kan daar nooit meer stilstaan om uit of in te stappen enz.
Klopt niets van, nergens.Nergens vind ik iets over de duurtijd, ik dacht dat ik eens had gehoord van max. 4 uur maar klopt dit wel ?
@Inazuma en FranciscusBijkomende voorbehouden parkeerplaats aanvragen bij gemeente, gezien 2 gerechtigde personen die vlakbij elkaar wonen.
Maakt niets uitDaar dacht ik eerst ook aan, maar TS zegt dat de andere bewoner geen auto heeft. Probeer goed te lezen.
Aanvragen, en bij weigering beroep bij hogere overheidMen kan enkel een voorbehouden parkeerplaats aanvragen als de kaarthouder, of een inwonend gezinslid zelf een auto bezit. Mits voldoende punten handicap van de kaarthouder…
Daarom is er net een probleem met meerdere kaarthouders die vlak bij elkaar wonen ...Bovendien is elke voorbehouden parkeerplaats (zelfs een aangevraagde) voor alle kaarthouders bruikbaar.
Als u zich door een handicap of aandoening moeilijk kan verplaatsen, kunt u een parkeerplaats voor personen met een handicap aanvragen in de nabijheid van uw woning of uw werk.
Voorwaarden
U moet in het bezit zijn van een parkeerkaart voor personen met een handicap
Uw woning of werkplaats heeft geen garage of privé-parking
U bezit zelf een voertuig of wordt vervoerd door iemand die bij u inwoont.
U hebt ernstige moeilijkheden om u te verplaatsen ten gevolge van een ernstig letsel aan de onderste ledematen (vb. gebruik van krukken of rolstoel) of door een algemene handicap van ten minste 80% die de mobiliteit in het gedrang brengt
Het is werkelijk moeilijk om in de buurt een parkeerplaats te vinden.
Hoe aanvragen ?
De gemeente zal onderzoeken of de omstandigheden het toelaten een voorbehouden plaats te maken dicht bij uw woning of uw werk.
Wat meebrengen?
parkeerkaart voor personen met een handicap
het attest van erkenning van handicap van de FOD Sociale Zekerheid
een kopie van uw identiteitskaart
een kopie van uw rijbewijs
Neen, dat gaat daar niet (specifiek) over ...Dat artikel ken ik ook maar dat gaat o.a. over Blauwe zone, beperkte parkeertijd.
Omdat het niet nodig is: hun parkeertijd is niet beperktNergens specifiek over een parkeerplaats voor mindervaliden.
Met de gemeentelijke parkeerkaart doen ze hun eigen zinMag ik nog even verder ingaan op de "beperkte parkeertijd" volgens artikel 27.4.1.?
Wat is dan het standpunt omtrent het kort-parkeren via "sensor-parkeren"?
Op de website van de stad Aarschot (bvb) staat immers: (citaat) "Een gemeentelijke parkeerkaart en een gehandicaptenkaart zijn geen geldige parkeerbewijzen op deze plaatsen."
Is dat correct en zo ja, waarop is dat gebaseerd?