In 2019 heb ik een verkeersboete gehad voor te snel rijden. Hiervoor moest ik voor de politierechtbank komen want ik had 32km/h te hard gereden. Het vonnis was 8 dagen rijverbod en een boete waarvan de helft met uitstel (ik mag dan gedurende 3 jaar geen overtreding begaan).
Nu had ik ongeveer een half jaar geleden een briefje onder de ruit van de politie met de boodschap dat ik fout geparkeerd stond.
Bleek inderdaad dat ik mij geparkeerd had op een plaats voor gehandicapten. Heel erg want nl parkeer ik echt nooit op deze plaatsen. Het bord hing hoog in de lucht en ik had het niet gezien die avond.
Tot op heden heb ik nadat briefje onder de ruitenwisser niets ontvangen van de politie.
Duurt dit nu langer omdat het nog binnen de 3 jaar is en zal ik weer uitgenodigd worden voor de rechtbank of is de politie gewoon traag met het uitschrijven de boete? Worden alle soorten verkeersboetes hier onder gerekend of gaat het enkel over te snel rijden die men meetelt als zijn voldoende om het uitstel op te schorten.
Ander vraagje de termijn van uitstel begint die vanaf de overtreding of vanaf het vonnis?