Hallo iedereen,
Ik heb een vraag in verband met het al dan niet schorsen van de verjaringstermijn van GAS-boetes.
De feiten:
Op 10/3/2021 en 14/3/2021 werd er twee keer een inbreuk van mij vastgesteld (niet in acht nemen verkeersbord C3, nieuwe verkeerssituatie die onduidelijk was aangegeven - verkeersknip Burchtstraat Leuven). Binnen de twee weken werden mij 2 GAS-boetes opgelegd (2x€58) waartegen ik twee keer schriftelijk verweer heb ingediend op 12/4/2021.
Sinds mijn verweer heb ik echter niets meer gehoord, tot nu op 11/3/2022, iets meer en iets minder dan één jaar na de 2 feiten. Vermits een GAS-boete binnen de 6 maanden opgelegd moet worden (=verjaringstermijn), vermoed ik dan ook dat deze termijn verder liep na het indienen van mijn schriftelijk verweer, en deze termijn niet geschorst werd gedurende 11 maanden. Aangezien er meer dan 6 maanden tussen mijn verweer en de tweede beslissing was, kan er geen sprake zijn van een geldige stuiting indien de termijn niet geschorst werd.
Vandaar denk ik dus dat beide overtredingen inmiddels verjaard zijn, maar er valt zeer weinig informatie te vinden m.b.t. de stuiting en schorsing van de verjaringstermijn.
Zouden jullie aub mijn interpretatie kunnen bevestigen of weerleggen?
Alvast bedankt.