Ik sta dus volledig op de uitsprong van het voetpad, niet in een parkeervak.
Ik heb de retributies voor het niet plaatsen van de schijf betwist met fotos. De klerk zegt dat de jobstudent parkeerwachters overal in de blauwe zones retributies mogen uitschrijven. Volgens mij kan enkel de politie dit. Ondertussen zet ik mijn wagen er niet meer maar wie heeft nu gelijk hier? Bedankt
Als u inderdaad op een trottoir stond, heeft u gelijk.
Hof van Cassatie heeft ooit al een arrest geveld dat parkeerretributies enkel kunnen waar men ook reglementair mag parkeren.
Hof van Cassatie oordeelde dat
"De gemeenten geen plaatsen ter beschikking [kunnen] stellen waar het op grond van die wetgeving en reglementen (nvdr: de wetgeving en de reglementen op de politie van het wegverkeer) verboden is te parkeren. De gemeenten kunnen dan ook geen aanspraak maken op een parkeerretributie voor voertuigen die geparkeerd staan op plaatsen waar volgens het wegverkeerreglement het parkeren verboden is." (Cass. 5 november 2010, AR C100028N, A.G.B. GEMEENTELIJK AUTONOOM PARKEERBEDRIJF
ANTWERPEN/DAMICO).
Of u voor de Vrederechter ook gelijk krijgt is wat anders.
Dit zijn absoluut géén kenners van verkeerswetgeving ...
Zelf veroordeeld door vorige Vrederechter van Lier, terwijl alle argumenten van parkeerbedrijf juridisch volledig de grond ingeboord werden.
Veroordeling op basis van een argument van eiseres (parkeerbedrijf) waarop ik niet gereageerd had omdat het volstrekt kant noch wal raakte ...
Tip: Elk argument van tegenpartij steeds weerleggen, zelfs als het te absurd voor woorden is
Beroep tegen vonnis Vrederechter als je toch veroordeeld wordt, is ... bij Cassatie
Als je een Cassatie advocaat vindt die het nog wil aannemen
Indertijd rondgevraagd , er was weinig animo voor ...
En de rekening daarvoor wil betalen: reken op 4000 €, intussen ook nog plus BTW