Dagvaarding boete

Katje930
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Rood licht

#1 , 22 okt 2020 20:52

Kan je ooit in de gevangenis belanden voor door rood licht rijden? Vertrokken vanuit stilstand (verward). Stonden wel geen flitsers en is al 2 weken geleden.
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Katje930
Topic Starter

#2 , 22 okt 2020 21:54

Gevangenisstraf met blanco strafblad en meer dan 2 jaar rijbewijs?

Drone

#3 , 22 okt 2020 22:04

kans is nihil

boete, mogelijks, zeker bij roodlichtcamera's

dagvaarding voor de politierechtbank, mogelijks, kans op boete, rijverbod, etc maar geen gevangenis

het is anders als ge door het rood rijd en iemand dood rijd natuurlijk, als men dan nog onder invloed is, is gevangenisstraf zo goed als zeker, al dan niet vervangen door een enkelband

Reclame

Katje930
Topic Starter

#4 , 22 okt 2020 22:12

Bedankt voor het antwoord. Ben kwaad op mezelf voor de verstrooidheid en dat er niks gebeurd is. Is nu 14 dagen geleden en stond zeker geen camera of flitser? Boete wil ik gerust betalen en ik zal veel oplettender zijn in de toekomst.

Drone

#5 , 22 okt 2020 23:14

als er achter 14 dagen nog niks in de bus valt dan is de enige mogelijkheid directe dagvaarding voor de politierechtbank, maar dan moet een agent (zelfs in zijn vrije tijd) u door het rood hebben zien rijden en het in een PV hebben gezet

die kans is eerder klein, er staat niet op elke hoek een agent :)

Katje930
Topic Starter

#6 , 23 okt 2020 06:16

Moest dat zo zijn van die agent, krijg je dan ook de pv ervan niet?
Puur theoretisch vraag dan, moet die agent geen bewijzen hebben hiervan dan? Of wordt het woord van de agent altijd geloofd?

Katje930
Topic Starter

#7 , 23 okt 2020 06:17

Maar het gevangenis scenario mag ik uit mijn hoofd zetten? 😉 boete en rijverbod heb ik geen probleem mee.

denlowie

#8 , 23 okt 2020 08:45

Als men iedereen die eens door het rood licht rijd in de gevangenis moet opsluiten, dan zal er dringend de gevangenissen meer dan moeten verdubbelt worden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Drone

#9 , 23 okt 2020 10:09

Moest dat zo zijn van die agent, krijg je dan ook de pv ervan niet?
Puur theoretisch vraag dan, moet die agent geen bewijzen hebben hiervan dan? Of wordt het woord van de agent altijd geloofd?
het woord van een agent word aanzien als bewijs, ze leggen immers ook een eed af.

wilt dat zeggen dat een agent het altijd bij het rechte eind heeft? neen, verre van, agenten zijn ook maar mensen die zich al eens vergissen

u kan en mag altijd zelf de nodige bewijzen verzamelen (op legale manier wel te verstaan :p ) die de versie van een agent tegenspreken en u mening kunnen staven.

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#10 , 23 okt 2020 13:16

Kan je ooit in de gevangenis belanden voor door rood licht rijden?
Niet voor dat feit op zich.
Voor die inbreuk is geen gevangenisstraf voorzien als straf, dus: neen ...

(wordt wat anders als er een ongeval met doden of gewonden van komt,
Vertrokken vanuit stilstand (verward). Stonden wel geen flitsers en is al 2 weken geleden.
Dan zal er al met veel toeval een agent gestaan moeten hebben om je die flater te zien begaan ...

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#11 , 23 okt 2020 13:17

Gevangenisstraf met blanco strafblad en meer dan 2 jaar rijbewijs?
Neen, kan zelfs niet

Katje930
Topic Starter

#12 , 25 okt 2020 18:42

Samengevoegd - JurecaBE - moderator

:oops: Beste,
Zijn de boetes op de internet voor door het rode licht rijden al X8 als je gedagvaard wordt? Ik lees van 240 tot 4000 euro. Moet je dit nog maal 8 doen dan?
Bedankt

mava105

#13 , 25 okt 2020 18:51

Ja + nog aantal andere kosten die op u afkomen.

Katje930
Topic Starter

#14 , 25 okt 2020 18:53

Kan je daarvoor dan een boete van 32000 euro krijgen, zonder enige veroordeling of strafblad en al meer dan 2 jaar rijbewijs?

Katje930
Topic Starter

#15 , 25 okt 2020 18:54

Ook geen ongeval veroorzaakt, gewoon een vergissing van mij die ik me serieus kwalijk neem

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”