Gisterenmorgen op de Haachtsesteenweg in Evere om 8u30 alcoholcontrole, iedereen op de rijstrook richting Brussel werd verplicht te blazen.
Gevolg 37 minuten extra file over 1200 m (data van mijn GPS tracker, dus exact).
Terwijl ik normaal in iets meer dan 30 minuten op het werk ben, heb ik er ditmaal 70 minuten over gereden.
Terwijl iedereen klaagt over de files, gaat de politie dan maar doodleuk nog wat files bijmaken.
Honderden mensen die een half uur meer in de file moeten staan, en dus ook een half uur langer moeten werken.
Honderden auto's die een half uur langer moeten rijden en CO2 uitstoten, blijkbaar is de CO2 is enkel van belang als ze er geld kunnen uitpersen.
Wat bezielt de politie om zoiets tijdens de ochtendspits uit te voeren, en waar ze waarschijnlijk ook nagenoeg niemand betrapt hebben...
Artikel 7.2 zegt "De weggebruikers moeten zich zo gedragen op de openbare weg dat ze geen hinder of gevaar veroorzaken voor de andere weggebruikers".
Geldt dit niet voor de politie, en waar ligt de limiet, wat als ik door zo'n hinder bijvoorbeeld een vlucht zou missen ???