#12 , 17 nov 2018 00:29
Op zich zou men dat een logische basis kunnen noemen. Maar het is in de praktijk tegensprekelijk, want, wanneer men die regel dan strikt volgt, had iederéén die nog voorbij dat eerste bord stond moeten worden weggesleept. Men heeft dat niet gedaan, net omdàt men het bord weer rechtzette en verplaatste. Het vonnis is daar vals in, vind ik: het stelt dat dat tweede bord "niet verplicht" was, maar men gebruikt datzélfde bordt dan wel als basis om de wagen weg te slepen. Zo heeft men toch altijd gelijk, en is men toch altijd "schuldig"? Dat vind ik zo laf: men acht me verantwoordelijk voor het wegslepen, én voor een GAS-boete! Hallo! Alsof ik voor énige overlast heb willen zorgen! Vraag is daarom ook welke praktische maatschappij men wil organiseren. Een rabiate doordrijfmaatschappij volgens de strengst mogelijke lezing van wetten, of één waarin de context meetelt. Check de N-VA die al diverse keren stelde dat rechters in een ivoren toren zitten. Wel: in de stad Antwerpen organiseert men met voorliggende rechtspraak een praktisch onwerkbare verkeerswerking. Dat het neerliggende bord wel degelijk een einddoel had, namelijk afbakening van een niet-parkeerzone, blijkt doordat men het op de doeldag weer gebruikte, en op een andere plaats rechtzette. Dat bord was dus niet permanent niet-geldig. Wanneer ieder bord dat neerligt plots als permanent niet-geldig zou moeten worden verklaard, in een zéér drukke buurt met al jaren bekende parkeerproblemen, kan men beter nog een batterij extra GAS-beboeters gaan loslaten op pleinen en straten. Dan kan men overàl iederéén die er van uitgaat dat een bord is omgewaaid, aangereden of in ieder geval ter plaatse is neergelegd gaan penaliseren. Lafhartig gezien dan vooral ook pas wanneer men éérst die borden op de juiste dag weer is gaan rechtzetten. Mismeesteren van borden gebeurt om de haverklap, expliciet in die buurt. Die info heb ik niet alleen van de kuisfirma, en van de exploitant van het gebouw, maar zag ik met eigen ogen ook maanden later. Het is overmacht, wanneer men een niet-parkeerzone plots weer activeert op eerst buiten die zone staande wagens, puur en louter omwille van krapuul dat borden neerlegde én verplaatste vooraf. Ik sprak intussen een tweede maal met Dienst Juridische Bijstand op de Bolivarplaats. Men zei letterlijk: dit is een onrechtvaardig vonnis. Vandaag net hetzelfde vanwege de ombudsvrouw van de stad: ze is volledig akkoord dat dit een onrechtvaardig vonnis is. Allemaal mee nagestreefd door de heren advocaten Jim D. en S. De B. (die nog zeer arrogant aan telefoon deed, en wiens bureau, dat voor de stad optreedt, ik dus ook alleen expliciet kan afraden voor iedereen met het hart op de juiste plaats in het verkeer, of zelfs breder), griffier M.-J. W. en rechter D. V. G. En ook nagestreefd door iedereen die maakte dat de GAS-regels geen rechtsgang met veel ruimere afweging als vroeger meer mogelijk maken - dat werd me gezegd op de griffie zelf. Mijn voorstel dat wél zou werken in mijn overtuiging: dat men chauffeurs wiens wagen plots weer binnen een niet-parkeerzone valt, éérst even probeert te bellen, en dat men als agent nagaat of borden die ochtend verplààtst zijn. Daarmee zou het rechtsgevoel van te goeder trouw parkerenden niet zijn beledigd, zouden ze als onschuldigen niet schuldig gemaakt worden, en zou men een werkbare maatschappij creëren. Ik heb klacht neergelegd tegen onbekenden, een procedure ingesteld bij klantenmanagement, en een klacht neergelegd bij de rechtbank.