Is het niet misschien beter dat ik hierbij een advocaat neem? Uiteindelijk als ik een advocaat neem is dit zwaar in mijn voordeel. Een advocaat is een crack in verkeersrecht en kan je verdedigen om een zo laag mogelijke straf te regelen of zelfs vrijspraak te vragen.
Je zit blijkbaar nog steeds in die droomwereld ... vrijspraak.
Geen rijbewijs, onverzekerd, niet ingeschreven ... dringt het nog steeds niet door
Gezien het aantal jonge snaken dat met brommertjes zotte stoten uithaalt, moet je daar niet op hopen.
Je kan proberen, maar proberen kan ook terugbotsen (geen schuldinzicht -> gepeperde straf om ernst van de inbreuken duidelijk te maken)
1. Ik had mijn 4u praktijklessen attest kunnen aantonen aan de politie
Gaat weinig indruk maken.
2. Ik had mijn verzekeringsmaatschappij al voor de feiten gecontacteerd om mijn voertuig te verzekeren, maar het kon niet verzekerd worden aangezien de voertuig aan mij werd verkocht zonder kentekenpapieren. Terwijl deze documenten van essentieel belang waren om mijn nummerplaat te ontvangen voor mijn bromfiets. Ondertussen zijn de papieren al lang in orde gebracht door contact te nemen met de eerste eigenaar van de bromfiets.
Bewijs dat voertuig onmiddelllijk nadien verzekerd werd, kan zoals eerder gezegd in je voordeel spelen.
Je reed dus ook zonder inschrijving ...
Bij inbeslagname van mijn scooter op de dag van de feiten, kon ik hem na 2/3 weken weer terugkrijgen aangezien ik de verzekering zo snel mogelijk in orde kon brengen. En dit kan ik ook bewijzen.
De feiten speelde zich af op 13 oktober en 24 oktober was mijn bromfiets verzekerd.
Dat is al eerder lang.
3. Ik reed enkel in eigen straat om de bromfiets een beetje op te warmen, aangezien hij lang stil stond. Dit had ik ook tegen de politie gezegd. Het is niet dat ik met een onverzekerd voertuig van de ene naar de andere stad ging.
Onbewijsbaar en dus weinig relevant.
4. Ik heb een blanco strafblad
Dat gaat nog één maal werken ...
5. Een geldboete van 2400 is veel te hoog voor een student die nog geen inkomen heeft.[/b]
Standaard antwoord is dan dat die student zonder eigen inkomen daar eerst had aan moeten denken.
Of hoe die arme student dan dacht de schade te vergoeden bij een ongeval met zijn onverzekerd voertuig ?
Je kan de rechter vragen mild te zijn en een aanzienlijk deel van de boete voorwaardelijk op te leggen ...
Als een advocaat deze zaken naar voor kan brengen als argumentatie dan kan de bijstand van een advocaat heel nuttig bij mijn verdediging.
Een advocaat kost ook (veel) geld als je geen rechtsbijstandsverzekering hebt
En zonder verzekering is er weinig kans dat je die had ...
Er zijn polissen die het ganse gezin dekken als verkeersdeelnemer.
Als je ouders zo eentje hebben, kan je kijken of er ook rechtsbijstand bij zit, en of die mogelijk tussenkomt bij dergelijke fratsen.