Beste,
Na een kleine vriendelijke discussie met een buurvrouw, wil ik hier eventjes eens horen om te zien hoe het nu echt in elkaar zit. Ikzelf ben geen betrokken partij, maar ben wel zeer benieuwd.
Onze buurman parkeert zijn voertuig rechts tegen het voetpad, op de openbare weg, binnen de bebouwde kom, in een tamelijk rustige straat. Er is naast zijn voertuig nog 3 meter plaats om te passeren en hij staat ook niet voor een uitrit of garage. Naar mijn mening staat de buurman dus juist volgens de wegcode. Verbeter me aub als dit niet zo is.
Echter staan er +- 50 meter verder in de straat losse vakken met witte lijnen (met telkens plaats voor 1 wagen) op de grond geschilderd, waar wagens zich kunnen parkeren op de baan (er staat nergens een verkeersbord, er staan enkel lijnen op de grond). Nu mijn buurvrouw beweerd dat onze buurman niet mag parkeren op de plaats waar hij nu staat, vermits er +- 50 meter verder lijnen op de grond staan geschilderd. Deze "parkeerplaatsen" staan wel elke dag vol.
Nu vraag ik me af wie er gelijk heeft en of onze buurman een boete riskeert? Naar mijn mening staat de buurman correct.
Alvast bedankt!