Hoi,
in januari op een donkere nacht rond 04u hadden wij een klein ongelukje gehad door geen voorrang te verlenen en waardoor wij iemand zijn spiegel hadden beschadigd. Wij hadden een klap gehoord en wisten dat er schade was, aangezien de hoorbare klap.
Nu hadden wij gestopt enkele meters verder en stapte de tegenpartij uit zijn wagen en begon te roepen en bedreigdend te zwaaien waardoor wij dan terug verder gereden zijn. Nu heeft deze tegenpartij dan onze nummerplaat opgeschreven en 's ochtens vroeg aangifte gaan doen van dit ongevalletje. Wij dachten dat we 7 dagen de tijd hadden om aangifte te doen, maar blijkbaar is dit niet zo en enkel de tijd voor aangifte te doen bij de verzekering, nu ja. De politie was ons aan het zoeken precies dat we 2 bankovervallers waren en hebben ze mijn vriendin (zat aan het stuur) ondervraagt; ik mocht mij niet moeien of ze gingen mij buitenzetten.
Dit is nu tevens voor gekomen voor de politierechtbank met onze advokaat die we konden kiezen via rechtsbijstand.
Nu heb ik een brief ontvangen van de advokaat waarin staat dat de rechter ons te streng heeft gestraft.
Nl. 50€ voor de voorrang dus x 5,5 =275€
en 200€ voor vluchten ook x5,5 = 1100€
+ een maand rijbewijs intrekking
+ gerechtskosten van ongeveer 175€
wordt dit ook vermeld op het strafblad en wordt daar eigenlijk over gevallen bij het zoeken naar (nieuw) werk?
Mijn advokate stelt voor om dit in hoger beroep aan te vechten maar is dit wel een goed idee?
Kan die boete nog groter worden in hoger beroep of heb ik niets te verliezen tov de nu al opgelegde boetes.
Wat met gerechtskosten bij hoger beroep?
Kan iemand mij een beetje duidelijkheid stellen?
mvg den Nooby