Wij waren onlangs vanuit NL naar Hoogstraten op de camping voor een festival. Op de camping aangekomen zijn we een weg ingeslagen wat blijkbaar eenrichtingsverkeer was en dus verboden. Een medewerker van de camping (géén politie; hij zat daar voor de bewegwijzering......) kwam ons waarschuwen dat dit verboden was en dat we moesten uitkijken omdat er politie rondreed. Wij waren al op onze plaats van bestemming dus bedankten hem voor de waarschuwing en gingen vrolijk verder.
Gisteren kreeg ik (en nog 2 ander bestuurders die ik ken, we reden achter elkaar) een proces verbaal opgestuurd ivm een boete die ik voor deze actie zal krijgen. Wat me hierin opvalt, is dat er door de politie glashard wordt gelogen. Er staat in dat zij mij hebben aangesproken en mij hebben gemeld dat ik niet in die richting mag rijden omwillen van een C1 bord in het begin van de straat.
Nou, ik ben van donderdag tot en met zondag op de camping geweest en heb geen moment met een politie agent gesproken, om wat voor reden dan ook.
Dat ik een boete kan krijgen, dat snap ik (ook al ga ik nog wel uitzoeken of er daadwerkelijk borden waren geplaatst)... Maar dat er zó gelogen wordt door de politie, in een officieel document, met twee handtekeningen erop??? Ik vraag me af of ik hier iets tegen kan beginnen?