PV tegenstrijdig

JohnD

#16 , 26 jun 2008 18:09

Nou dan zie ik niet waarom er nog radarmetingen nodig zijn. Ik vind trouwens heel die max. snelheid op autosnelwegen overbodig. In Duitsland is dat toch niet. De aangeraden snelheid van max. 130km/h word er wel beter gerespecteerd dan die 120 van hier moet ik toegeven.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sniper

#17 , 27 jun 2008 00:54

. In Duitsland is dat toch niet. De aangeraden snelheid van max. 130km/h word er wel beter gerespecteerd dan die 120 van hier moet ik toegeven.
voor praatjes over de duitse wegen kan ik je naar hier verwijzen

de aanleg van die wegen kost qua studies wel een beetje meer dan die in belgie
ook vind je minder agressie op die wegen

maar dat heeft niks te maken met iemand die gepakt werd op de belgische wegen en die nu komt blijten dat hij gepakt werd
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

JohnD

#18 , 27 jun 2008 04:09

En toch geef ik ThomasV de goede raad het voor de rechtbank aan te vechten. Als het ooit zover komt natuurlijk, want een briefje nr. de procureur kan soms wonderen doen. Volgens mij maken die "inspecteurs" geen schijn van kans. Ik moet het eens opzoeken maar ik heb ooit ook eens te doen gehad met een rijkswachter in zijn prive voertuig die mij belette hem in te halen, door steeds van rijstrook te wisselen. Dat bleef natuurlijk niet lukken en ik kreeg enkele dagen later een PV omdat ik hem dan zogezegd maar "rechts" ingehaald had. Mijn argumentatie aan de PDK was dat er op die plek steeds in evenwijdige files gereden word op dat uur, en dat het feit dat ik rechts sneller reed dan die rijkswachter niet als een inhaalmaneuver kon beschouwd worden. En dat argument zat volgens mij want ik heb er nooit nog iets van gehoord.

Reclame

sniper

#19 , 27 jun 2008 09:58

dat is een heel ander geval
rechts inhalen staat beschreven in de wegcode

over een verdrijvingsvak rijden staat ook beschreven en het mag nooit
er is maar één goede raad te geven en dat is braaf betalen
anders riskeert hij ook nog eens zijn rijbewijs
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

JohnD

#20 , 27 jun 2008 10:14

Ik had de term verdrijvingsvak niet onmiddellijk gesnapt. Ja dat mag niet. Dan zal hij wel ongelijk krijgen als het tot een rechtszaak komt denk ik. Sorry ThomasV, maar het zal kassa worden denk ik !

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”