Er was nog gigantisch veel parkeerplaats, we hebben niemand gestoord. Enig idee iemand of de strandlaan in Middelkerke binnen of buiten de bebouwde kom ligt? Er staat in ieder geval geen huis. Net vertelt mij iemand dat verkeersbord E9b enkel binnen de bebouwde kom zou mogen staan, klopt dat ? En op Google Earth staan er op ons uitgekozen plekje 2 bussen dwars geparkeerd, zouden die ook een boete hebben gehad?
Zucht... Waarom al die uitvluchten? Je stond fout geparkeerd. Krijgt een boete hiervoor. Klaar. Als ik 95 rij op een baan waar ik maar 90 mag, stoor ik ook niemand, maar moet ik ook niet gaan klagen als ik toch geflitst wordt. Verkeersregels zijn er om gerespecteerd te worden. Het kan gebeuren dat je niet goed oplet en een verkeersregel over het hoofd ziet (snelheidsbord niet gezien, bijvoorbeeld), maar ok dan is een boete terecht (je had maar beter moeten opletten), of het kan gebeuren dat je een verkeersregel onzinnig vindt (toch parkeren op een plaats waar het eigenlijk niet mag voor jouw voertuig) en deze moedwillig overtreedt. Dat is dan ook jouw keuze en draag er dan ook de gevolgen van.
Alle andere uitvluchten en met het vingertje wijzen naar anderen, hebben juridisch geen enkele waarde. Alle verdere discussie hierover zou in het praatcafé moeten gebeuren (is dus toogpraat).