Ik denk dat je dat beter goed overlegt met je advocaat.Kan ik dit best met mijn advocaat mededelen of ben ik beter dat ik dit niet zeg, ik ha niet op de rechtzaken aanwezig zijn omdat ik dit niet aankan.
Ik heb bang dat als mijn advocaat dit zo voorbrengt dan de rechter gaat denken dat ik mij hierachter wegsteek terwijl dit wel bij de ziekte hoort.
Wat kan ik het beste doen? en aan welke straf zou ik mij kunnen verwachten.
Artikel 44
Hij die wegens lichamelijke of geestelijke ongeschiktheid van het recht tot sturen vervallen is verklaard, kan na twee jaar om opheffing van het verval verzoeken indien aan zijn ongeschiktheid een einde is gekomen. Het verzoek wordt ingediend bij een aan het openbaar ministerie gerichte verzoekschrift voor het gerecht dat de maatregel van verval heeft uitgesproken. Tegen de uitspraak van dit gerecht staat geen hoger beroep open.
Wordt het verzoek afgewezen, dan kan geen nieuw verzoek worden ingediend voor een termijn van twee jaar, te rekenen van de datum der afwijzing, is verstreken.
Normaliter geien Centraal strafregister zal bij de volgende zaak geweten zijn dat u al een veroordeling hebt gehad en bij die van januari dat u twee voorgaanden hebt.
Vermoedelijk zal de straf elke maal 'iets' zwaarder zijn en de 'voorwaardelijkheid' effectief worden.
Mogelijk nu ook psychologische test.
PS vluchtmisdrijf wil dus ook zeggen een aanrijding hopelijk alleen stoffelijke schade?
Voor uw eigen veiligheid maar vooral voor de veiligheid van de anderen. Misschien geen auto meer rijden aub.
De mensen die bij de slachtoffers moeten langsgaan om de gevolgen te melden zouden dat ten zeerste appreciëren.
Gelet op wat u hebt geschreven collocatie en psychosen misschien ook buiten een advocaat de psychiater opzoeken die u behandeld heeft.
Vermoedelijk hebt u ook medicatie .... mogelijk medicatie die niet samengaat met rijden en drinken.
Ik sluit me hier volledig bij aan. Dronken door het rood, 180 op de snelweg, 100 in de bebouwde kom, blackouts tijdens het rijden... Dendermonde, Aalst, dat is redelijk dicht in de buurt waar ik woon en mijn kinderen naar school gaan .
Als u de bekendste politierechter van Vlaanderen aan uw broek hebt in Dendermonde, en hij heeft inzage in uw volledige dossier (met de vorige veroordelingen erbij), en u komt dan nog zelf niet opdagen ook, vrees ik (in feite hoop ik) dat u de zwaarst mogelijke uitspraak krijgt.
Sorry, maar "beter" is in mijn ogen niet goed genoeg. Als u zou zeggen: "Op dit moment hou ik me perfect aan alle verkeersregels en de wegcode." zou dit al veel positiever klinken dan "het is nu wat beter".Ik weet meer dan iedereen dat ik foute dingen heb begaan, mijn rijgedrag is nu veel beter.
Ook hier: als bovenstaande uw grootste motivatie is om u aan de verkeersregels te houden, hebt u nog steeds niet de correcte mentale instelling om u in het verkeer te begeven.Omdat ik zeker geen boetes meer wil hebben.
Ook hier lijkt het me of u toen een excuus zocht om uw verantwoordelijkheid niet te hoeven opnemen. Gelukkig heeft de rechter het niet aanvaard.Ik ben toen met een psygolooh moeten praten om te kijken dat ik niet ontoerekeningsvatbaar was. De rechter geeft dit niet aanvaard waar ik mee kan leven.
Er lopen nog veel meer mensen rond die zich netjes in het verkeer gedragen en zich mateloos ergeren aan onverantwoordde chauffeurs zoals u in het verleden was.Maar er loopt nog veel zwaarder krapul in Belgie die trots zijn dat ze op iemand slaan dat ze er mee te koop lopen. Of die meerdermalen dronken achter het stuur kruipen. En die er de les niet uit trekken dat dit zeker niet kan.
Het gerecht trekt een lijn! Er zijn regels en als die overtreden worden, komen er gevolgen. Het is ook niet dat u één foutje gemaakt hebt, hé! U haalt hier 3 (drie!!!) zeer zware overtredingen aan! U beseft toch dat er niet zo héél veel mensen zijn die presteren wat u presteert?Er zijn andere varkens die gewoon trots voortdoen met hun daden. En daar moet een lijn worden getrokken maar ik ben veroordeelt als een van die varkens en word nu door het gerecht bekeken als dat zelfde krapul die gewoon verderdoet met hun daden.
Dus initiëel hebt u niet zelf spontaan naar begeleiding gezocht? Ze is je opgelegd?Het gerecht geeft mij toen een psychologische begeleiding doen aannemen. Dat was een van mijn voorwaarden die heb ik gedaan
Dat is mooi, maar zolang je aan uw probleem werkt, is dat probleem er nog steeds in zekere mate. Je blijft dan een gevaar op de weg. In mijn ogen kan je pas terug de baan op als uw probleem volledig achter de rug is.Maar ik werk aan mijn probleem
Het siert u dat u uw leven terug op orde probeert te krijgen, maar ik heb de indruk dat u dit vooral voor uzelf wil: u wenste geen boetes meer, u wenst uw rijbewijs niet kwijt te raken, u hoopt uw straf te kunnen aanvaarden.Ik hoop zeker dat ik mijn leven terug op orde krijg en hoop alvast dat ik met mijn straf kan aanvaarden.
Sorry, maar "beter" is in mijn ogen niet goed genoeg. Als u zou zeggen: "Op dit moment hou ik me perfect aan alle verkeersregels en de wegcode." zou dit al veel positiever klinken dan "het is nu wat beter".Ik weet meer dan iedereen dat ik foute dingen heb begaan, mijn rijgedrag is nu veel beter.Ook hier: als bovenstaande uw grootste motivatie is om u aan de verkeersregels te houden, hebt u nog steeds niet de correcte mentale instelling om u in het verkeer te begeven.Omdat ik zeker geen boetes meer wil hebben.Ook hier lijkt het me of u toen een excuus zocht om uw verantwoordelijkheid niet te hoeven opnemen. Gelukkig heeft de rechter het niet aanvaard.Ik ben toen met een psygolooh moeten praten om te kijken dat ik niet ontoerekeningsvatbaar was. De rechter geeft dit niet aanvaard waar ik mee kan leven.Er lopen nog veel meer mensen rond die zich netjes in het verkeer gedragen en zich mateloos ergeren aan onverantwoordde chauffeurs zoals u in het verleden was.Maar er loopt nog veel zwaarder krapul in Belgie die trots zijn dat ze op iemand slaan dat ze er mee te koop lopen. Of die meerdermalen dronken achter het stuur kruipen. En die er de les niet uit trekken dat dit zeker niet kan.Het gerecht trekt een lijn! Er zijn regels en als die overtreden worden, komen er gevolgen. Het is ook niet dat u één foutje gemaakt hebt, hé! U haalt hier 3 (drie!!!) zeer zware overtredingen aan! U beseft toch dat er niet zo héél veel mensen zijn die presteren wat u presteert?Er zijn andere varkens die gewoon trots voortdoen met hun daden. En daar moet een lijn worden getrokken maar ik ben veroordeelt als een van die varkens en word nu door het gerecht bekeken als dat zelfde krapul die gewoon verderdoet met hun daden.Dus initiëel hebt u niet zelf spontaan naar begeleiding gezocht? Ze is je opgelegd?Het gerecht geeft mij toen een psychologische begeleiding doen aannemen. Dat was een van mijn voorwaarden die heb ik gedaanDat is mooi, maar zolang je aan uw probleem werkt, is dat probleem er nog steeds in zekere mate. Je blijft dan een gevaar op de weg. In mijn ogen kan je pas terug de baan op als uw probleem volledig achter de rug is.Maar ik werk aan mijn probleemHet siert u dat u uw leven terug op orde probeert te krijgen, maar ik heb de indruk dat u dit vooral voor uzelf wil: u wenste geen boetes meer, u wenst uw rijbewijs niet kwijt te raken, u hoopt uw straf te kunnen aanvaarden.Ik hoop zeker dat ik mijn leven terug op orde krijg en hoop alvast dat ik met mijn straf kan aanvaarden.
Een goede raad: probeer een "mind-switch" te maken: u bent ZELF verantwoordelijk voor wat u doet. En uw daden hebben steeds gevolgen voor anderen! Besef dat het bijvoorbeeld goed mogelijk is dat, wanneer u tegen 100 per uur door de bebouwde kom scheurde, u een ouder voorbij gereden bent van een kind dat door een andere gek in het verkeer op een zebrapad omver gereden is. Hoe moet die ouder zich voelen als er iemand tegen 100 per uur voorbij vlamt in de bebouwde kom?
Ik zeg dit niet om u een schuldgevoel aan te praten, laat dit duidelijk zijn. Ik probeer u verantwoordelijkheidszin aan te praten. Uw posts getuigen meer van zelfbeklag dan dat ze getuigen van initiatief om uw leven echt terug op de rails te krijgen. Zelfs het feit dat u een psycholoog raadpleegt, blijkt nu door de rechtbank opgelegd te zijn en geen eigen initiatief.
Zonder de mind-switch dat je zelf verantwoordelijk bent voor uw daden, en dat de daden die je in het verleden gesteld hebben, gewoon niet kunnen in een maatschappij (en niet omdat het je geld aan boetes kost, maar gewoon omdat het onverantwoord is en levens kan kosten), ga je je leven niet op de rails krijgen. Neem je leven ZELF in handen en handel verantwoord en doordacht en je leven zal vanzelf terug op de rails komen.
Ik ken persoonlijk iemand die het nog bonter gemaakt had dan u: Zware verkeersovertredingen, cannabis roken, job kwijt geraakt, in de schulden geraakt... Deze persoon zat op een moment ook zo diep dat hij geen uitweg meer zag. Hij heeft echter de knop omgedraaid. Hij is in schuldbemiddeling gegaan, heeft avondonderwijs gevolgd en een diploma gehaald, heeft opnieuw werk gevonden (betere job en beter betaald dan voordien, dankzij diploma), geen drugs meer, huurt nu een mooi nieuwbouwappartement, en is één van mijn beste kameraden. Hij geeft ook zelf aan dat hij vroeger wel uit de problemen wou geraken, maar puur uit eigenbelang. Het is hem toen niet gelukt. Het is pas toen hij inzag dat hij ZELF verantwoordelijk is voor zijn eigen leven en de levens in zijn omgeving, dat zijn situatie verbeterd is. Net door zijn eigen gedrevenheid. Ik hoop van harte dat u zelf ook dat "licht" ziet.
Sorry, maar "beter" is in mijn ogen niet goed genoeg. Als u zou zeggen: "Op dit moment hou ik me perfect aan alle verkeersregels en de wegcode." zou dit al veel positiever klinken dan "het is nu wat beter".Ik weet meer dan iedereen dat ik foute dingen heb begaan, mijn rijgedrag is nu veel beter.Ook hier: als bovenstaande uw grootste motivatie is om u aan de verkeersregels te houden, hebt u nog steeds niet de correcte mentale instelling om u in het verkeer te begeven.Omdat ik zeker geen boetes meer wil hebben.Ook hier lijkt het me of u toen een excuus zocht om uw verantwoordelijkheid niet te hoeven opnemen. Gelukkig heeft de rechter het niet aanvaard.Ik ben toen met een psygolooh moeten praten om te kijken dat ik niet ontoerekeningsvatbaar was. De rechter geeft dit niet aanvaard waar ik mee kan leven.Er lopen nog veel meer mensen rond die zich netjes in het verkeer gedragen en zich mateloos ergeren aan onverantwoordde chauffeurs zoals u in het verleden was.Maar er loopt nog veel zwaarder krapul in Belgie die trots zijn dat ze op iemand slaan dat ze er mee te koop lopen. Of die meerdermalen dronken achter het stuur kruipen. En die er de les niet uit trekken dat dit zeker niet kan.Het gerecht trekt een lijn! Er zijn regels en als die overtreden worden, komen er gevolgen. Het is ook niet dat u één foutje gemaakt hebt, hé! U haalt hier 3 (drie!!!) zeer zware overtredingen aan! U beseft toch dat er niet zo héél veel mensen zijn die presteren wat u presteert?Er zijn andere varkens die gewoon trots voortdoen met hun daden. En daar moet een lijn worden getrokken maar ik ben veroordeelt als een van die varkens en word nu door het gerecht bekeken als dat zelfde krapul die gewoon verderdoet met hun daden.Dus initiëel hebt u niet zelf spontaan naar begeleiding gezocht? Ze is je opgelegd?Het gerecht geeft mij toen een psychologische begeleiding doen aannemen. Dat was een van mijn voorwaarden die heb ik gedaanDat is mooi, maar zolang je aan uw probleem werkt, is dat probleem er nog steeds in zekere mate. Je blijft dan een gevaar op de weg. In mijn ogen kan je pas terug de baan op als uw probleem volledig achter de rug is.Maar ik werk aan mijn probleemHet siert u dat u uw leven terug op orde probeert te krijgen, maar ik heb de indruk dat u dit vooral voor uzelf wil: u wenste geen boetes meer, u wenst uw rijbewijs niet kwijt te raken, u hoopt uw straf te kunnen aanvaarden.Ik hoop zeker dat ik mijn leven terug op orde krijg en hoop alvast dat ik met mijn straf kan aanvaarden.
Een goede raad: probeer een "mind-switch" te maken: u bent ZELF verantwoordelijk voor wat u doet. En uw daden hebben steeds gevolgen voor anderen! Besef dat het bijvoorbeeld goed mogelijk is dat, wanneer u tegen 100 per uur door de bebouwde kom scheurde, u een ouder voorbij gereden bent van een kind dat door een andere gek in het verkeer op een zebrapad omver gereden is. Hoe moet die ouder zich voelen als er iemand tegen 100 per uur voorbij vlamt in de bebouwde kom?
Ik zeg dit niet om u een schuldgevoel aan te praten, laat dit duidelijk zijn. Ik probeer u verantwoordelijkheidszin aan te praten. Uw posts getuigen meer van zelfbeklag dan dat ze getuigen van initiatief om uw leven echt terug op de rails te krijgen. Zelfs het feit dat u een psycholoog raadpleegt, blijkt nu door de rechtbank opgelegd te zijn en geen eigen initiatief.
Zonder de mind-switch dat je zelf verantwoordelijk bent voor uw daden, en dat de daden die je in het verleden gesteld hebben, gewoon niet kunnen in een maatschappij (en niet omdat het je geld aan boetes kost, maar gewoon omdat het onverantwoord is en levens kan kosten), ga je je leven niet op de rails krijgen. Neem je leven ZELF in handen en handel verantwoord en doordacht en je leven zal vanzelf terug op de rails komen.
Ik ken persoonlijk iemand die het nog bonter gemaakt had dan u: Zware verkeersovertredingen, cannabis roken, job kwijt geraakt, in de schulden geraakt... Deze persoon zat op een moment ook zo diep dat hij geen uitweg meer zag. Hij heeft echter de knop omgedraaid. Hij is in schuldbemiddeling gegaan, heeft avondonderwijs gevolgd en een diploma gehaald, heeft opnieuw werk gevonden (betere job en beter betaald dan voordien, dankzij diploma), geen drugs meer, huurt nu een mooi nieuwbouwappartement, en is één van mijn beste kameraden. Hij geeft ook zelf aan dat hij vroeger wel uit de problemen wou geraken, maar puur uit eigenbelang. Het is hem toen niet gelukt. Het is pas toen hij inzag dat hij ZELF verantwoordelijk is voor zijn eigen leven en de levens in zijn omgeving, dat zijn situatie verbeterd is. Net door zijn eigen gedrevenheid. Ik hoop van harte dat u zelf ook dat "licht" ziet.