beste,
ik heb een wagen gekocht april vorig jaar, toen laten keuren.
gisteren wagen naar de garagist gedaan voor algemene onderhoud etc om in orde te zijn voor de keuring dit jaar.
vandaag belt de garagist en zegt dat de politie hem doe stoppen heeft omdat mijn wagen geen geldige keuringsbewijs heeft (hij was met mijn wagen naar een verkoper om stukken te gaan halen, voor een andere wagen in zijn garage! dit terzijde). ik viel uit de lucht. ten eerste ik heb mijn wagen vorig jaar voor eerste keer in april laten keuren, dus dacht ik dat het voor een jaar geldig was! ten tweede waarom rijdt hij met mijn wagen (die reeds onderhouden was door hem) naar die verkoper?
Wat kan de sanctie of boete zijn, ik kom voor de eerste keer zoiets tegen? wat kan ik er aan doen. ik kan nog steeds niet geloven dat mijn keuringsbewijs nu al verstreken is!! Mijn broer is mijn wagen afhalen van de garagist nu, ik zal straks nog eens heel goed de papieren onder de loep nemen. Maar ben nu wel zeer ongerust geworden??
Mijn broer zei voor zijn vertrek, hij reed met onze wagen die in de garage hoorde te zijn, hij zal de boete op zijn naam krijgen. Maar lijkt mij zeer waarschijnlijk want de wagen is op mijn naam..
Dat van de keuring is echt een vergetelheid indien de telefoon van de garagist klopt. Graag uw advies!
Bedankt, alvast
Elife