Politie was met ongeveer tien personen daar aanwezig, ze hebben geen bewijs laten zien.1Hebben de verbaliserende agenten hun legimitatie bewijs laten zien?Naam/functie/stamnummer. (opschrijven)
De politieagent zat op de brommer.2Is de gemeten snelheid opgenomen met U als bestuurder? (jij moet op de brommer zitten)
Als je als zeventienjarige daar staat met allemaal politieagenten die zitten te zeggen dat je illegaal rijdt etc moet je al een stekker karakter hebben om iets te durven vragen. Tevens was ik enkel op het verhoor, mijn ouders waren niet aanwezig, ze hebben dus vindt ik misbruik gemaakt van hun macht om mij als minderjarige te laten toezeggen.3Laat in het PV opnemen dat U geen toelating krijgt om he t ijkingsattest te zien.
Op de lijnen heb ik niet gelet, maar denk dat het gewoon de politie van district Deurne was.4.Was het federale politie of lokale politie (Te herkennen aan de lijnen op het voertuig. De federale hebben een oranje lijn en de lokale een oker lijn)
Bij de lokale politie kan je nagaan of ze wel in hun district aan het opereren zijn.
Zal ik zeker doen dan!5. Laat in U PV zetten dat de politie U gebeld heeft met de mededeling dat ze van rollen gaan veranderen.
Keep on dreaming.Rolletjes hebben geen bewijskracht qua snelheidsmeting. Enkel een geijkte radar kan dit. Ze moeten dus met je brommer voorbij een radar rijden. Ik zoek de details even op, er is hier rechtspraak rond.
Ijkingsattest kan aangevraagd worden. Is NIET noodzakelijk op de plaats der feiten. Aan de Gatso vraag je toch ook geen attest van ijking. Wordt wel opgenomen in het PV.Hallo,
Inderdaad wanneer het ijkingsattest van het instrument welke diende om de PV op te stellen niet kan worden voorgelegd; wordt de PV nietig verklaard.
Zij hebben uw voertuig in beslag genomen op niet gestaafde feiten.
Je mag U PV nu al gaan wijzigen of deze nacht als het moet. Op eender welk moment kan dit en MOET dit toegelaten worden.
Wanneer U morgen naar het politiebureau gaat WEIGER de test op de nieuwe rollen.Of indien de test doorgaat laat hun doen zolang jij er niet opzit is er sprake van procedurefout. Zo kan men een vrouwelijke agente op uw brommer laten zitten voor de test met een gewicht van 54 KG of een agent van 100. Welke agent zou de hoogste snelheid halen denk je?
Dus samengevat:
Ga met ??n van uw ouders naar het bureau en laat uw PV wijzigen:
1 de verbaliserende agent zat op de bromfiets
2.Ik kreeg geen inzage van het ijkingsattest van het meetinstrument
3.Het bureau heeft mij gebeld met de mededeling dat men 1 dag na verbalisering een nieuw instrument van een ander district zal laten afkomen om de bromfiets opnieuw te testen, en waarvan ik het ijkingsattest eveneens niet mag inkijken.
4.De agenten hebben zich niet kenbaar gemaakt volgens hoofdstuk IV art. 41 van de wet op het politieambt.
Succes!
Met vriendelijke groeten
Heye Andy
Heb nooit gezegd het ter plaatse op te vragen.Ijkingsattest kan aangevraagd worden. Is NIET noodzakelijk op de plaats der feiten.
Dat is een belachelijke redenering.Aan de Gatso vraag je toch ook geen attest van ijking
Bij controle van bromfietsen is het VERPLICHT om de bestuurder te laten plaatsnemen, wanneer het voertuig zich op de rolletjes bevind. Dit onder toezicht van de agenten in functie.De lijn doortrekken van bestuurder zelf op de bromfiets zitten is een belachelijke redenering.
Beste de taken zijn als volgt:Trouwens, lokale of federale bevoegdheid speelt geen rol meer hoor.
De agent was trouwens in uniform en draagt dus de uiterlijke tekenen van zijn functie.