Mijn vriend zijn auto was in de garage voor nazicht en hij had een andere auto gebruikt, die pas aangekocht was (tweedehands) door de N.V. waarvoor hij werkt. Het keuringsbewijs van deze laatste auto was in orde.
Hij had zijn verzekering op de hoogte gebracht en kreeg de toelating om zijn verzekeringspolis enkele dagen te gebruiken om met de reservewagen te rijden. Daar de nummerplaten van de reservewagen nog niet waren toegekomen (uiteraard wel aangevraagd) heeft mijn vriend de nummerplaten van zijn eigen auto (die in de garage was) gebruikt.
Een dag voor de verzekering van de reservewagen in orde was en enkele dagen voor de nummerplaten voor de reservewagen zijn aangekomen, werd mijn vriend gecontroleerd en er werd PV opgemaakt omdat die reservewagen nog niet "ingeschreven" was en dit komt nu binnenkort voor.
Zou hier nog iets kunnen ingeroepen worden om de eventuele boete minder zwaar te maken ? Of zou hij nog een brief kunnen schrijven naar ??n of andere instantie om begrip te vragen ?