Trek zelf uw conclusies.Artikel 67bis
Wanneer een overtreding van deze wet en haar uitvoeringsbesluiten is begaan met een motorvoertuig, ingeschreven op naam van een natuurlijke persoon, en de bestuurder bij de vaststelling van de overtreding niet geïdentificeerd werd, wordt vermoed dat deze is begaan door de titularis van de nummerplaat van het voertuig. Het vermoeden van schuld kan worden weerlegd met elk middel.
Lol omdat ik wil liegen, sorry was vergeten dat dit het exclusieve recht is van een advocaat?Ontduiken van de wet is niet de intentie van dit forum. Diegenen die hierop wensen te antwoorden worden vriendelijk verzocht dit op eigen verantwoording per pb te verrichten.
je mag in de rechtbank liegen, maar best is dit niet hier op voorhand al aan te kondigenLol omdat ik wil liegen, sorry was vergeten dat dit het exclusieve recht is van een advocaat?
Dan heeft de rechter ook de waarheid gehoord en dat ik hiermee niet ver zou geraken.je mag in de rechtbank liegen, maar best is dit niet hier op voorhand al aan te kondigenLol omdat ik wil liegen, sorry was vergeten dat dit het exclusieve recht is van een advocaat?
mss leest de rechter wel mee
Code: Selecteer alles
Resultaat van de berekening:
De toegelaten snelheid voor uw voertuig op de door u opgegeven weg is 50
Uw gereden snelheid na toepassing van de marge is 111.86
Mogelijke gevolgen (enkel voor deze overtreding):
Onmiddellijke inning
In principe wordt u gedagvaard en komt u dus niet in aanmerking
->intrekking rijbewijs mogelijk indien ter plaatse staande gehouden
Minnelijke schikking
In principe wordt u gedagvaard
zo niet bedraagt de minnelijke schikking 570€
->intrekking rijbewijs mogelijk indien ter plaatse staande gehouden
Rechtbank
55-2750€
Verval van het recht tot sturen : verplicht (8 dagen tot 5 jaar)
Ok dank je, meest behulpzame antwoord tot nu toe.http://www.wegcode.be/boeteberekening
Eerlijk zijn en ja knikken kan je boeten beperkt blijven tot:Code: Selecteer alles
Resultaat van de berekening: De toegelaten snelheid voor uw voertuig op de door u opgegeven weg is 50 Uw gereden snelheid na toepassing van de marge is 111.86 Mogelijke gevolgen (enkel voor deze overtreding): Onmiddellijke inning In principe wordt u gedagvaard en komt u dus niet in aanmerking ->intrekking rijbewijs mogelijk indien ter plaatse staande gehouden Minnelijke schikking In principe wordt u gedagvaard zo niet bedraagt de minnelijke schikking 570€ ->intrekking rijbewijs mogelijk indien ter plaatse staande gehouden Rechtbank 55-2750€ Verval van het recht tot sturen : verplicht (8 dagen tot 5 jaar)
boete van 55€
en rijverbod van 8 dagen in aller optimistische omstandigheden...
in slechtst
boete van 2750€
en rijverbod van 5jaar...
Doch ( € 50 + € 10 per bijkomende km boven de 10 km/u )
geeft 660€ wat eerder het minimum zal zijn...
je rijbewijs kwijt omdat je het nog niet lang had zit er ook dik in...
Dus er is ruimte als je eerlijkheid bent dat je het kan krijgen,
hoe meer je de tijd van de rechter gaat innemen,
en hoe meer 'zever' je erbij brengt (ook al lijkt dit je terecht) gaat de kost verhogen...
Overtuigd helemaal niet nee, zou al bijna wonder moeten zijn om er goed van af te komen, hoop op eerlijke straf wel. Ik heb btw maar 2 scenario's gezegd, het 2de heb ik zonet weer laten vallen en zit terug bij bij de waarheid blijven. Jij hebt vooroordelen over me.Wat doet het ertoe of we onze mening geven op de vraag wat u het best doet of invult op dat formulier? U bent ondertussen bezig met 2 topics te vullen met de meest idiote excuses en scenario's waarvan u heilig overtuigd bent dat ze gaan werken in de rechtbank. Doe dus gewoon verder uw zin...