Controle kinderbijslag

fenerus
Topic Starter

Controle kinderbijslag

#1 , 11 okt 2010 00:23

Hallo,

Een brief gekregen van het kinderbijslagfonds dat men een controle komt uitvoeren wegens het feit dat we wezeentoeslag ontvangen.

Waarover gaat zo'n controle. Wat zijn mijn rechten en wat zijn de rechten van de controleur.

Zijn er dingen die verboden zijn?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 11 okt 2010 00:29

Die komen waarschijnlijk de samenstelling van het gezin controleren om te zien of er een recht is op wezenbijslag.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

fenerus
Topic Starter

#3 , 11 okt 2010 01:51

Er bestaat toch zo iets als het Rijksregister en een attest van samenstelling van gezin. Waarom komen ze dan controleren?

Ik begrijp het niet goed wat dan de bedoeling is; een huiszoeking ofzo? Mogen ze in de kasten kijken enz?

Ik heb niks te verbergen in tegendeel maar in vind dit een beetje vreemd dat men controle doet.

Reclame

JPV

#4 , 11 okt 2010 07:22

men kan komen controleren of de kinderen effectief wel bij u wonen (en u de kost van de opvoeding draagt). domicilie bepaalt dit niet noodzakelijk.

AirNautique

#5 , 11 okt 2010 17:01

Geachte,

U hoeft zich hier niet ongerust over te maken.
Bij deze (eerste) controle vraagt men gewoon of u nog alleen woont met uw kind(eren).
Als u opnieuw zou samenwonen met een partner hebt u volgens de wet geen recht meer
op de wezentoeslag. Na de eerste controle zal u elke drie jaar een brief ontvangen van
een aangekondigd bezoek van een controleur. Deze persoon stelt u gewoon enkele
vragen en zal niet uw woning "doorzoeken".

Mvg

Terug naar “Andere”