Goeiemiddag iedereen
Ik heb voor volgende vraag reeds contact gehad met RVA, ACV en eigen personeelsdienst.. Ik krijg verschillende antwoorden en ben benieuwd of iemand mij nu eens duidelijke informatie kan geven, alsook misschien de bronnen zodat ik eindelijk een keuze kan maken.
Het zit zo:
- contractueel werk ik 4/5de
- ik heb halftijds tijdskrediet aangevraagd net op de valreep eind 2022, dus toen voldeed ik nog aan de oude voorwaarden. Maart 2023 halftijds gestart met werken via tijdskrediet
- ik ben nu 20 weken zwanger, uitgerekend voor mei, dus vanaf mei 204 ergens in bevallingsverlof/zwangerschapsverlof
- ik moet zien te overbruggen tot januari 2025 gezien er dan pas een plaats is in de creche
- ik weet ondertussen dat ik geen ouderschapsverlof kan opnemen als ik reeds tijdskrediet neem
Mijn vraag: kan ik het regime van tijdskrediet veranderen van halftijds naar voltijds (minstens 3 maanden heb ik vernomen) om zo die periode te overbruggen, en misschien nog langer (voltijds) thuis te zien via tijdskrediet?
Ik voldoe nu niet meer aan de voorwaarden om tijdskrediet opnieuw op te nemen eens in het stopgezet heb. Maar is het VERANDEREN van regime hetzelfde als TK stopzetten en opnieuw aanvragen? Of blijf ik dan nog voldoen aan de voorwaarden pre februari 2023?
Mijn personeelsdienst zegt: kan niet. RVA zegt: kan perfect. ACV zegt: kan niet. Help