Dit wordt moeilijk, dit is een job waar u zelf voor gekozen hebt en waarvan de problematiek gekend is. Een oorzakelijk verband is ook niet altijd hard te maken, sommige mensen hebben nu eenmaal te lage vitamine D waarden
Ik was mij van de risico's dat voltijds nachtwerk (dus geen ploegenarbeid) met zich meebrengt bewust. ik heb steeds gezorgd voor minimaal 7 tot 8 uur slaap per dag en leefde met de omgekeerde klok.
Gevolgen als sneller kanker kunnen krijgen enz wist ik op voorhand, tevens tijdens de winterperiode in het donker onwaken en in het duister thuiskomen en weer wakker worden in het donker..., allemaal geen probleem mee, en daar klaag ik niet over, anders hou je dit ook geen 18 jaar vol!
Waar het mij om gaat is dat niemand van de artsen nooit iets gezegd heeft over vitamine D, laat staan dit na te kijken!
Ik ben tenslotte zelf geen arts en dr.Google wordt afgeraden.
Pas bij de neuroloog kwam het probleem aan het licht.
Om nu te zeggen dat ik dit moest weten vindt ik erg kort door de bocht!
PS. Mijn huisarts minimaliseerde het belang van vitamine D nadat de neuroloog net waarschuwde voor de problemen die kunnen ontstaan na een langdurig en zeer laag vitamine D-peil zoals bij het geval was/is.
Kristiaan