Beste
Ik ben een persoon met een door de FOD Sociale Zekerheid / DG Personen met een Handicap erkende handicap / vermindering van de zelfredzaamheid (11 punten). Hierdoor had ik vanaf 2011en tot voor kort recht op een integratietegemoetkoming.
Mijn recht op deze integratietegemoetkoming werd op 31 december 2020 van rechtswege herzien omwille van het evolutieve karakter van de inkomsten die ten grondslag lagen aan de vorige beslissing. Er werd mij daarbij verzocht bijkomende informatie te verstrekken aangaande mijn inkomsten van het jaar 2020.
Ik erken bij deze dat ik daarvoor niet de nodige stappen heb ondernomen. Dit zou hebben betekend dat ik informatie moest 'najagen' bij 3 verschillende ex-werkgevers (ik werk in het onderwijs, en in het jaar 2020 had ik enkel korte vervangingen bij drie verschillende inrichtende machten), de mutualiteit (want moederschapsrust van midden augustus tot eind november), en de HVW (uitkeringsgerechtigd werkloos gedurende 3 weken in januari, 3 weken in juni en de volledige maand december).
Gevolg is dat mijn tegemoetkoming met ingang van 31/5/2021 wordt stopgezet.
Mijn IT werd in 2018 voor het laatst herzien ten gevolge van mijn huwelijk (en toen verhoogd). In 2020 werd ik mama (mijn zoon is bij mezelf ten laste), en mijn inkomsten van 2020 liggen lager dan die van 2018 (ik beschik ondertussen over een voorstel van vereenvoudigde belastingaangifte voor de inkomsten van 2020, waar in principe alle nodige gegevens op staan). Ik denk dus dat ik in principe nog steeds recht heb op de IT.
Heeft het zin tegen deze beslissing beroep aan te tekenen, aangezien ik geen 'geldig' excuus heb voor het niet verschaffen van de gevraagde inlichtingen, anders dan dat ik die administratieve rompslomp (te lang) voor me uit ben blijven schuiven?
Bij voorbaat dank voor uw antwoord.