Graag wat goede raad en informatie.
Sinds 5 jaar ben ik thuis wegens ziekte en heb 66% invaliditeit. Deze week moest ik op controle bij de arts van de mutualiteit. 5 jaar heb ik dezelfde arts gehad en nu was er een nieuwe arts.
Deze arts zei dat ik niet zoveel afwijkingen had in mijn bloed en dat ik daarom over 10 dagen terug moet gaan werken. Ik had een brief bij van mijn huisarts en heb al mijn symptomen/kwalen uitgelegd. Maar daar luisterde hij nauwelijks naar. Een andere darmtest die ik bij had, daar kon hij niets mee, zei hij.
Als ik mijn job niet aankon, moest ik maar ander werk zoeken. Ik werkte daar 22 jaar als bediende op het moment dat ik ziek werd (nu 27j.). Als ik niet akkoord was met zijn beslissing, moest ik maar in beroep gaan.
Ik kan het CM kantoor niet bereiken, antwoordapparaat dat het te druk is met Corona. Ik heb pas volgende week een telefonische afspraak met de vakbond.
Tijdens corona is niemand aanwezig op mijn bedrijf, waar ik werk. Hoe moet ik dan terug aan het werk na 5 jaar en dat over 10 dagen ???
Ik maak me enorm zorgen hierover, dat ik mijn werk op deze manier ga verliezen, gezien ik nog steeds veel kwalen heb. En daarbij ook nog het door corona verplichte thuiswerken. Ik zou graag terug aan de slag bij mijn werkgever, maar dan als ik volledig terug fit ben. Ik heb er steeds graag gewerkt.
Kan iemand me vertellen hoe het gaat om in beroep te gaan ?
Ik las ook dat je tijdelijk werkloosheidspremie krijgt, is dit dan minder dan de ziektevergoeding ?
Moet ik me aanmelden bij mijn bedrijf ?
Is het beter dat ik een eigen advocaat neem dan de advocaat van de vakbond, zodat ik meer kans maak om dit te winnen ?
Dank je.