Beste,
graag wat hulp ivm mijn huidige situatie:
Ik sta sinds februari dit jaar op de ziekenkas en heb ziekenverlof t.e.m. oktober. In Mei ben ik in kennis gesteld geweest per brief en per telefonisch contact dat ik me diende te melden bij de adviserend arts van de CM. Bij het maken van die afspraak werd me verteld dat er enkel een telefonisch consult zou plaatsvinden nav de huidige corona problematiek. En dus heb ik gewoon een telefonisch contact gehad en daarmee was de kous af.
Vandaag 19/09 begon ik me toch wel wat zorgen te maken aangezien ik normaal mijn uitkering de 17 zou ontvangen en tot vandaag nog niets ontvangen gehad heb. Zo ben ik dus achter mijn laptop gekropen en heb ik me aangemeld op de site van de CM. Via mijn portaal op de site kon ik door naar mijn doccle waar ik dus zag dat men mij een document via doccle gestuurd had met de vraag om asap een afspraak te maken met de adviserend geneesheer. dit document dateerde van 04/08. Ik vermoed dus dat men mij geschorst heeft omdat ik ook nog geen afspraak gemaakt gehad heb.
Deze afspraak zou ik uiteraard wel gemaakt gehad hebben maar ik ging er van uit dat ik op z'n minst een brief per post zou ontvangen (zeker omdat dit op mijn portaal van de cm site zo ook aangeduid staat als "gewenst medium voor communicatie") en misschien zelfs telefonisch gecontacteerd zou worden zoals de vorige keer.
Nu heb ik dus enkele vragen. Stel dat ik inderdaad geschorst zou zijn en dus geen betaling zou ontvangen, kan dit zomaar zonder mij per aangetekend schrijven in kennis te stellen?
En is men in zijn recht als men alleen maar een doccle document stuurt? Stel nu hypothetisch dat mijn laptop stuk is en ik geen geld heb voor een nieuwe? of stel dat ik de keuze gemaakt heb om mijn internet even te schrappen owv financiële redenen? dan zou ik toch nooit in kennis gesteld kunnen worden?
En welke stappen dien ik nu te nemen als ik effectief geschorst ben? Want mijn kosten blijven natuurlijk wel komen en heb nu dus geen nagel om aan mijn gat te krabben.
Hopend op snelle hulp en met vriendelijke groeten
A.V.