Beste mede forumleden en of juristen,
Onlangs kreeg ik van mijn mutualiteit een brief, met de mededeling '' onterecht ontvangen uitkering''
Moment van mijn ziekte was ik werkloos, ik heb dit netjes aangegeven op de vragenlijsten, altijd aangevinkt op de arbeidsongeschiktheid formulieren.
Nu wilt CM van mij een bedrag van ruim 4000 euro terug, inclusief bedrijfsvoorheffing die zij hebben betaald aan de fiscus, wat voor hun niet mogelijk is om terug te draaien en blabla...
Ze zouden mij, 6 maanden lang teveel uitkering betaald hebben. Een hele schema in de brief recht op 35 euro betaald 50 euro, recht op 21 euro betaald 50 euro enz...
In het verleden heb ik dit ook eens meegemaakt, ik heb toen alles netjes betaald.
Ik kwam op internet een arrest tegen van mei 2012 waarin wordt gezegd dat je niet hoeft op te draaien voor de fouten van mutualiteiten.
Ik heb dienst uitkeringen gebeld en mijn verhaal gedaan, ik zei er is een arrest van 2012 dat ik niet zou hoeven te betalen. De mevrouw aan de lijn zei, u had zelf ook kunnen weten dat u teveel uitkering ontving.... pardon?????? Moeten wij dan als individuen ons bezig gaan houden met berekenen van uitkering?? Heb ook gezegd jullie hebben van mijn vakbond alles juist doorgekregen, hoe kan ik nou weten dat jullie fouten maken? mevrouw aan de lijn zei dan gaat u maar naar de rechtbank en neemt u maar stappen tegen ons.
Is er iets veranderd sinds de arrest van 2012?
Het is 100% mijn fout niet, ik heb mij al die tijd bezig gehouden met mijn herstel en erachter bedankt CM
Wat denken jullie hierover? hoe stap ik naar de rechtbank? heb ik een kans?
CM werkt in iedergeval niet mee